ویزای شینگن تضمینی و فوری؟

ویزای شینگن تضمینی و فوری؟
ویزای شینگن تضمینی و فوری؟
ویزای شینگن تضمینی و فوری؟

ویزای شینگن تضمینی و فوری؟ این عکس العملی است تعجب برانگیز که با شنیدن تبلیغات یک موسسه مهاجرتی با ادعای اخذ ویزای شینگن تضمینی و فوری؟ بسیاری از افراد نشان می دهند. اما آیا به راستی می توان ویزای شینگن تضمینی و فوری دریافت کرد.

شاید شما یا نزدیکانتان تجربه اعتماد به موسسه مهاجرتی ای را داشته باشید که به شما قول دریافت ویزای شینگن تضمینی و فوری؟ را داده باشد. اما پس از دریافت هزینه ها در اقدامات خود تاخیر داشته و وقت شما را هدر داده باشد. به همین دلیل نسبت به شنیدن چنین تبلیغاتی بی اعتماد باشید‌.

مطالب مرتبط: موسسه مهاجرتی

ویزای شینگن تضمینی و فوری؟ واقعیت یا دروغ؟

برای توجیه این مسئله لازم است بدانید دریافت ویزای شینگن تضمینی و فوری تحت هر شرایطی انجام نمی شود و موسسه مهاجرتی باید پس از بررسی شرایط و مدارک، شما را از روند امور مهاجرتی و امکان دریافت ویزای شینگن تضمینی باخبر سازد. در واقع شما نیز باید دارای شرایطی باشید ‌که بتوانید این ویزا را دریافت نمایید. در ادامه با ما در رویال مهاجر همراه باشید تا شرایط دریافت ویزای شینگن تضمینی و فوری را به اطلاع شما برسانیم.

ویزای شینگن چیست

قبل از هر چیز ابتدا لازم است با ویزای شینگن آشنا شوید. ویزای شینگن یک نوع ویزای کوتاه مدت است، حداکثر ۹۰ روز برای ورود به کشورهای عضو شینگن. حوزه شینگن متشکل از ۲۹ کشور اروپایی است که با توافق‌نامه‌ای رسمی به نام شینگن، موافقت نموده اند.

طبق این توافق تردد ساکنین این کشورها بدون ویزا در این منطقه آزاد بوده و قوانین گمرکی وجود ندارد. در نتیجه افرادی که ساکن این منطقه نیستند با دریافت ویزای شینگن به مدت محدود می توانند به چند کشور سفر نمایند بدون آنکه برای هر کشور ویزای جدید دریافت کنند.

شرایط گرفتن ویزای شینگن

  • شرایط گرفتن ویزای شینگن، بستگی به هدف شما برای ورود به کشورهای عضو شینگن می باشد. به همین منظور انواع ویزای شینگن مختلفی مانند : ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی شینگن، ویزای رسمی شینگن، ویزای علمی شینگن، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان شینگن وجود دارد. در وهله اول باید نوع ویزای خود را مشخص نمایید.
  • پس از مشخص شدن هدف شما از ورود، باید یک کشور مقصد انتخاب کرده و برای اخذ ویزا به سفارت آن مراجعه نمایید‌. این درست است که با ویزای شینگن به تمامی کشورهای این حوزه می توانید سفر کنید ولی برای دریافت آن باید از طریق یک کشور مشخص اقدام نمایید.
  • برای درخواست ویزای شینگن ابتدا باید مدارک خود را (بسته به نوع ویزا متفاوت است ) برای سفارت کشور مربوطه ارسال نمایید‌. مسئولان سفارت موسسه اند مدارک شما را بررسی نموده، و در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای شینگن باشید برای شما وقت مصاحبه تعیین کنند.
  • این مصاحبه در محل سفارت برگزار شده و مضمون آن صحت سنجی اطلاعات شما و اطلاع از اهداف شما پس از ورود به کشور مربوطه می باشد. در نهایت اگر این مرحله نیز با موفقیت پیش رود ویزای شما نهایتا تا یک ماه بعد ارسال خواهد شد.
  • توجه داشته باشید با هر هدفی که دارید می توانید حداکثر سه ماه و حداقل ۱۵ روز قبل از موعد سفر خود برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

مدارک مشترک برای دریافت ویزای شینگن به شرح زیر است :

  • مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس رنگی ۳*۴
  • بیمه سفر
  • روز بلیط رفت و برگشت
  • اثبات محل اقامت
  • اثبات پشتوانه مالی در طول سفر (حداقل میزان تمکن مالی بیش از 300 میلیون تومان (بسته به کشور مقصد و شرایط پرونده متقاضی) و یا اسناد گردش حساب مورد نیاز گردش ۳ ماهه آخر حساب متقاضی به یورو )

هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن

هزینه درخواست ویزای شینگن کوتاه مدت برای تمامی کشورهای منطقه شینگن یکسان وبین 60 تا 80 یورو می‌باشد. این مبلغ برای برای ارائه درخواست ویزا به سفارت می باشد.

  • هزینه ویزای شینگن برای افراد بالای 12 سال 80 یورو
  • هزینه ویزای شینگن برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو
  • کودکان زیر 6 سال از پرداخت هزینه ویزای شینگن معاف هستند.
  • هزینه‌ خدمات کارگزاری بین 30 تا 40 یورو

مطالب مرتبط: موسسه مهاجرتی در تهران

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن از نظر اهداف ورود به کشور مقصد متفاوت هستند اما همگی آنها مدت زمان یکسان دارند. تنها علت مشخص شدن هدف شما از ورود به کشورهای حوزه شینگن این است که محدودیت های انجام فعالیت شما مشخص گردد. به طور مثال شخصی که با ویزای شینگن توریستی وارد می‌شود حق تجارت ندارد. تنها تفاوت ویزای شینگن محدویت ورود دانشگاه خروج آنها می باشد.

به طور کلی ویزای شینگن از نظر تعدد رفت و آمد به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

ویزا شینگن نوع A (ویزای ترانزیت)

ویزای شینگن نوع A که به ویزای شینگن ترانزیت نیز مشهور است. به شما مجوز ترانزیت فرودگاهی می دهد. بدین صورت که شما تنها اجازه توقف در یکی از فرودگاه های حوزه شینگن را دارید و اجازه خروج از فروشگاه را ندارید. از این ویزا برای پروازهای غیر مستقیم و طولانی استفاده می شود. این ویزا در همه فرودگاه‌های حوزه شینگن معتبر است.

ویزا شینگن نوع B (ویزای ترانزیت با اقامت کوتاه)

ویزای شینگن نوع B نیز نوعی ویزای شینگن است. با این تفاوت که متقاضی اجازه دارد تا حداکثر 5 روز با خودرو یا قطار از حوزه شینگن خارج شود. مسافر بعد از 5 روز باید کشور حوزه شینگن را ترک کند. از این ویزا برای مسافرت های زمینی بیشتر استفاده می شود.

ویزا شینگن نوع C (ویزای شینگن توریستی )

ویزا شینگن نوع C که به ویزای شینگن توریستی نیز مشهور است، به متقاضی اجازه ورود کوتاه مدت به حوزه شینگن را با هدف تفریح، دیدار اقوام و دوستان، شرکت در رویدادهای مختلف و … می دهد که خود به سه دسته تقسیم می‌شود:

ویزای سینگل یا یکبار ورود شینگن

در صورتی که روی ویزای شینگن شما در قسمت Number of Entries عدد 1 درج شده باشد، به این معناست که شما تنها یک بار اجازه ورود به کشورهای شینگن را دارید و پس از خارج شدن از این حوزه، حتی اگر مدت زمان اعتبار ویزا تمام نشده باشد، اجازه ورود مجدد را نخواهید داشت.

ویزای دو بار ورود شینگن

در صورتی که روی ویزاس شینگن شما در قسمت Number of Entries عدد 2 درج شده باشد، شما اجازه دو بار ورود به حوزه شینگن را دارید. در واقع تا پایان یافتن مدت اعتبار ویزا که ۱۸۰ روز است، شما می توانيد دو بار به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

ویزای مولتی یا چند بار ورود شینگن

ویزای مولتی یا Multiple-entry شینگن به شما این امکان را می دهد که به دفعات زیاد وارد حوزه شینگن شوید. شما می‌توانید هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز به کشورهای شینگن سفر کنید. بر روی این ویزا برچسب « Number of Entries MULT» درج می‌شود.

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن

این نوع ویزا که «LTV» نامیده می‌شود، به فرد تنها اجازه سفر به کشوری را می‌دهد که ویزا برای آن صادر شده است. اگر نام کشور یا کشورهای دیگری نیز در ویزا درج شده باشد، فرد تنها اجازه سفر به همان کشورها را دارد.

ویزای شینگن نوع D

ویزای نوع D یا National Visa شینگن برای اهداف تجاری و تحصیلی صادر می‌گردد. این نوع ویزا طولانی مدت است و به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می‌شود.

ویزای مولتی شینگن تضمینی

ویزای مولتی شینگن تضمینی
ویزای مولتی شینگن تضمینی

ویزای مولتی شینگن یکی از انواع ویزا های پر طرفدار شینگن برای افرادی است که به منظور مختلف مانند تجارت و سرمایه گذاری مجبور به رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن هستند. به طور مثال ویزای تحصیلی شینگن یک نوع ویزای مولتی است، به این علت دانشجو پس از اتمام ترم تحصیلی و یا حتی در تعطیلات می تواند از حوزه شینگن خارج و برای ورود مجدد نیازی به اخذ مجدد ویزا ندارد. به طور معمول با داشتن یکی از شرایط زیر می توانید برای دریافت ویزای مولتی شینگن اقدام نمایید.

  • داشتن دعوت نامه از یک شرکت معتبر با تشریح دلایل سفر
  • مدارک مربوط به درمان بیماری در یکی از بیمارستان ها کشورهای عضو پیمان شینگن
  • پذیرش در یکی از دانشگاه های اروپا
  • ورزشکاران و هنرمندان که در سطح بین المللی با کشورهای اروپایی در ارتباط هستند
  • سفر برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در یک مؤسسه آموزشی و پژوهشی در کشور مقصد
  • داشتن سابقه سفری قوی (سفر به کشور‌های اروپایی، کانادا، استرالیا و…)
  • ارائه برنامه سفری مشخص (در قالب کاور لتر)
  • تمکن مالی مناسب

ویزای تضمینی شینگن با ریجکتی

دلایل موجهی برای ریجکتی ویزای شینگن وجود دارد از جمله موارد زیر‌. توجه داشته باشید سعی کنید تمامی مراحل را به درستی انجام دهید تا ریجکت نشوید.
افسر پرونده زمان مصاحبه از جواب های شما قانع نشده باشد. سعی کنید جواب های واضحی برای سوالات افسر داشته باشید.

  • مدارک شغلی معتبر نداشته باشید. از جعل مدارک شغلی و یا مدرک سازی برای اشتغال بپرهیزید چرا که مدارک شما با دقت استعلام می شود.
  • مدارک مالی کامل و کافی نباشد.
  • برای ايجاد تمکن مالی حساب بانکی خود را به صورت ناگهانی پر کرده باشید.
  • بیمه مسافرتی و واچر رزرو هتل نداشته باشید.
  • توضیحات کافی درباره هدف و انگیزه سفر ارائه نداده باشید
  • سابقه ارتکاب به جرم داشته باشید.
  • سن پایین و مجرد بودن می‌تواند از دلایل ریجکت شدن باشد.
  • مدارک شغلی ارائه شده با درآمد شما همخوانی نداشته باشد.

ویزای شینگن تضمینی

حال که با دلایل ریجکتی ویزای شینگن آشنا شدید، باید بدانید در صورتی که شرایط شما قانونی نباشد، خبری از ویزای شینگن تضمینی نیست. اگر شما فردی با سابقه کیفری هستید انتظار دریافت ویزای شینگن تصمینی را نمی توانید داشته باشید. این بدین معنا نیست که شما هرگز موفق به دریافت ویزا نخواهید شد، چرا که قوانین مهاجرت دائما در حال تغییر است، اما ویزای شینگن تضمینی فوری در مورد چنین پرونده هایی امکان ریجکتی بالایی دارد و از نظر منطقی غیر قابل تضمین است. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای شینگن تصمینی و فوری با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با کارشناسان رویال مهاجر