مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

 تحصیل در ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا ابه جهت سطح علمی بالا نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است.

ایتالیا کشوری با پیشینه تاریخی درخشان مهد تمدن، هنر و علم می باشد. این کشور با داشتن حداقل ۱۲ دانشگاه معتبر که در لیست ۵۰۰ دانشگاه معتبر جهانی قرار دارد توانسته است جایگاه ویژه ای برای مهاجرت  تحصیلی به ایتالیا فراهم کند.

ایتالیا با داشتن دو ایالت مهم واتیکان و سن ماریو قدرتمند بوده و جزء اتحادیه اروپا میباشد. از لحاظ جغرافیایی این کشور با کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش، سوئیس و اسلوونی هم مرز می باشد.

شما با داشتن پاسپورت ایتالیایی یا ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید به کشورهای عضو شینگن بدون ویزا سفر کنید.

موسسه مهاجرتی رویال مهاجر سالانه تعداد زیادی متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارد که با موفقیت انجام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا کشوری اروپایی با طبیعتی بی نظیر می باشد که از نظر سیستم آموزشی در سطح کی۴ی بالایی قرار دارد. همانطور که گفته شد دارای دانشگاه هایی در سطح بین الملل می باشد که علاوه بر اعطای مدرک معتبر آینده شغلی دانشجو را نیز تضمین می کند.

از مزایای مهاجرت تحصیلی با ایتالیا تنوع رشته های تدریس شده به زبان انگلیسی می باشد. با این حال فراگیری زبان ایتالیایی قبل از مهاجرت یک مزیت برای دانشجو محسوب می شود.

همچنین هزینه زندگی در  این کشور به نسبت مقرون به صرفه می باشد. قابل ذکر است که هزینه های مهاجرت به این کشور بسیار مناسب است و علت آن پیر شدن جمعیت ایتالیا می باشد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

یک خبر خوش این است که هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بسیار پایین است. این کشور بورسیه ای بالغ بر سالانه ۷۵۰۰ یورو کمک هزینه تحصیلی استانی برای ایرانیان در نظر گرفته است.

از دیگر بورسیه‌های دولتی ایتالیا می توان به بورسیه‌های دانشگاهی که به دانشجویان خارجی با شایستگی علمی بالا تعلق می‌گیرد نیز اشاره کرد. البته استفاده از این بورسیه‌ها نیازمند شرایط و مدارک زیر می باشد :

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ارسال درخواست بورسیه

مدارک معتبر برای تعیین محل زندگی دانشجو

مدارک مالی سرپرست دانشجو اقرار نامه یا سندی که نشان دهنده‌ی شرح حال اعضای خانواده متقاضی باشد

مدارک هویتی سرپرست دانشجو گزارشی از حساب بانکی اعضای خانواده متقاضی (برای تمکن مالی)

دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

پس از آماده سازی مدارک نیاز می باشد مدارک ترجمه شده به سفارت ایتالیا جهت بررسی و دریافت ویزا تحویل داده شود. هزینه بررسی مدارک جهت ارائه ویزای تحصیلی ایتالیا ۷۷ یورو تخمین زده شده است. مدارک لازم برای ارائه به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • مدارک تحصیلی ( اصل مدارک تحصیلی و ریزنمرات و تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری همراه با ترجمه آن ها)
  • مدرک زبان (مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی IELTS 6, تافل ۷۸ و دولینگو ۹۰)
  • مدارک شناسایی ترجمه شده(شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار)
  • فرم درخواست ویزا
  • انگیزه نامه
  • رزومه و توصیه نامه ها
  • گردش حساب حداقل سه ماهه آخر
  • فیش پرداخت هزینه بررسی ویزا
  • و…
تحصیل در ایتالیا

شرایط کار دانشجویی با ویزای تحصیلی ایتالیا

از مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا امکان کار در کنار تحصیل می باشد به طور قانونی فرد دانشجو در این کشور مجاز به هفته ای ۲۰ ساعت کار با مزایا می باشد. در نتیجه می توان گفت برخی هزینه های ان کاهش میابد‌. از طرفی می توانید با این کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری و پس از طی مدت لازم به اقامت دائم تبدیل کنید.

اما برای انجام ان نیاز به اجازه قانونی و طی مراحلی است.

ابتدا باید دانشجو پیشنهاد شغلی دریافت نماید، که این پیشنهاد باید بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته باشد. پس از اماده شدن مدارک مانن ویزای تحصلی ، باید مدارک را به صورت الکترونیکی از طریق پورتال رسمی کشور ایتالیا ارسال کنید.

پس از بررسی در صورت تایید یک قرار ملاقات با شما گذاشته می شود. در قرار ملاقات دانشجو می تواند با ارائه ویزای تحصیلی ایتالیا خود و دیگر مدارک مجوز کار دانشجویی را دریافت کند.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به مجارستان
تماس با کارشناسان رویال مهاجر