تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا تلفیقی است از پژوهش و آموزش کی طی ۳ تا ۴ سال انجام می گردد. برای تحصیل دکتری در ایتالیا و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نیاز به ارسال مدارک و مصاحبه آنلاین یا حضور می باشد.

توجه داشته باشید تهیه برخی از مدارک لازم برای تحصیل دکتری در ایتالیا  و یا هر کشور دیگری نیاز به زمان طولانی و پیشینه شما دارد، در صورتی که در آینده قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یا هر کشور دیگری را دارید نیاز است که به جمع آوری مدارک لازم بپردازید.

به طور مثال یکی از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مقطع دکتری  مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی است، که برای دریافت آن حداقل یک سال زمان  لازم است. برای دریافت اطلاعات و مشاوره بیشتر در خصوص تحصیل دکتری در ایتالیا با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

اخذ پذیرش دکتری در ایتالیا

جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا نیاز به مدارک و اقداماتی  که به شرح زیر هستند:

ارائه یک پروپوزال یا طرح تحقیقاتی کاربردی

سوابق علمی پژوهشی مناسب (ارائه مقالات علمی نظیر ISI و ISC و….)

معدل مقاطع قبلی تحصیلی

سابقه کار

گواهینامه های تخصصی و کاری مرتبط

خلاصه پایان نامه فوق لیسانس

مدرک زبان (تافل با حداقل نمره ٨٠، آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ TOEICCILS مدرک زبان ایتالیایی حداقل در سطح B2 CELI (مدرک زبان ایتالیایی حداقل در سطح b2)

امتیاز مرحله مصاحبه (از طریق اسکایپ یا حضوری)

داشتن پذیرش از یک استاد راهنما (یکی از اساتید فعال در حوزه پژوهشی دانشجو، باید با توجه به رزومه و سوابق وی، او را تائید کرده و به‌عنوان دانشجو بپذیرد. پس از تایید این شخص توسط استاد مراحل پذیرش دانشجو توسط دانشگاه نیز انجام می‌پذیرد.)

بورسیه تحصیلی دکتری در ایتالیا

امکان دریافت بورسیه های علمی تا سقف 14000 یورو الی 20000 یورو در سال برای دانشجویانی که مدارک لازم و امتیازات بالا دارند وجود دارد. این مدارک شامل انواع مقالات  پژوهشی و پروژه ها و سوابق درخشان می باشد. قابل دکر است که دولت ایتالیا برای ارتقای سطح علمی جهاتی تصمیم به ارائه بورس استانی نموده است.

بورس استانی ایتالیا شامل ۵۲۰۰ یورو کمک هزینه تحصیل سالانه می باشد که دانشجو با اخذ پذیرش  هر یک از دانشگاه‌های ایتالیا و با ارائه مدارک مالی مربوط به سرپرست خود امکان استفاده از آن را دارد.

تمامی دانشجویان مقطع دکترا در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه و بدون توجه به ملاک های علمی ، صرفا با ارائه مدارک مالی  مناسب می توانند از این نوع بورسیه بهره مند گردد.

سیستم آموزش دکترا در ایتالیا

سیستم آموزشی ایتالیا طبق روند بولونیا می باشد. طبق این روند سطوح تحصیلی در یک سیستم سه دوره‌ای سازماندهی می‌ شود که دوره اول لیسانس و دوره دوم فوق لیسانس دوره سوم معادل مدرک دکترا در ایتالیا است. همچنین دو نوع اموزش دکترا در موسسات و آموزشگاه‌های عالی ایتالیا وجود دارد که به شرح زیر است :

Dottorato Di Ricerca

این نوع مدرک در ایتالیا، بالاترین سطح مدرک تحصیلی را به خود اختصاص داده است. برنامه‌های این دوره معمولاً به عنوان دوره‌های دکترا در بسیاری از کشورهای جهان شناخته ‌شده است.

دکترای مشارکتی ایتالیا

سیستم آموزشی در چنین دانشگاه هایی تلفیقی است و از مشارکت سیستم آموزشی دانشگاه مورد نظر با دانشگاه های خارجی و یا برخی صنایع تشکیل شده است.در صورتی که این دانشگاه با یک دانشگاه خارجی مشارکت داشته باشد دانشجویان، دکترای بین‌المللی و در صورت مشارکت با صنایع، دکترای صنعتی دریافت می‌کنند.

هزینه تحصیل دکتری در ایتالیا

هزینه‌ تحصیل دکتری در ایتالیا به نسبت کشورهای اروپایی دیگر مقرون به صرفه تر می باشد. البته با وجود بورسیه های مختلف با شرایط آسان تر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا کم هزینه خواهد بود.

با این حال در دانشگاه‌های دولتی، فرآیند درخواست و ثبت‌نام هزینه‌ای در حدود ٣٠ الی ۵٠ یورو را شامل می‌شود. می توان گفت هزینه تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا بین ٩٠٠ تا ۴٠٠٠ یورو در سال متغیر است.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به تحصیل دکتری در ایتالیا

تماس با کارشناسان رویال مهاجر