مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان یکی از راه های رسیدن به اقامت دائم این کشور می باشد. مهاجرت کاری به آلمان به دلیل کاهش نیروی کار بومی از سال ۲۰۱۹ کمی اسان تر از کشورهای دیگر می باشد.

این کشور برای تامین نیاز های شغلی خود شرایط دریافت ویزای کاری را برای نیروی کار خوب فراهم نموده است. در واقع مهاجرت کاری به آلمان یک مسئله برد برد برای مهاجرین و دولت آلمان است.

مهاجرین به دنبال شرایط بهتر و پیشرفت خود و آیندگانشان هستند و دولت آلمان به دنبال تامین نیروی ماهر در زمینه های شغلی متفاوت است.

آلمان کشوری پیشرفته در صنایع مختلف می باشد که همواره در طول تاریخ  از در علم، نظم و فرهنگ و تمدن زبانزد جهانیان بوده است. این کشور با آب و هوایی چهار فصل و پاکیزه بهترین مکان برای ساخت زندگی سالم می باشد.

البته قابل ذکر است که وجود هوای پاکیزه تا حدی به منطقه جغرافیایی و آب و هوای اروپا بستگی داشته و قسمت اعظم علت آن فرهنگ مردم این کشور در اهمیت حفظ محیط زیست می باشد. این کشور به شدت در رعایت حقوق زیست محیطی پافشاری دارد. اگر به دنبال زندگی در کشوری سالم و با نظم می باشید مهاجرت کاری به آلمان یک گزینه مناسب برای شماست.

اخذ ویزای کاری آلمان

برای دریافت ویزای کاری آلمان با هر سطح از توانمندی اگه دارید به روش های مختلفی می توانید اقدام نمایید. انواع روش های مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر است :

دریافت پیشنهاد کاری در آلمان

اولین قدم برای دریافت مهاجرت کاری به هر کشوری ابتدا دریافت پیشنهاد کاری می باشد‌. بدین صورت که ابتدا شما در کشور خود در زمینه خاصی تحصیل و یا مهارت داشته و سابقه یا مدرک قابل قبولی برای کار در آلمان داشته باشید. در این صورت می توانید نسبت به دریافت جاب آفر آلمان (کارفرمای آلمانی) اقدام نمایید.

در صورتیکه نتوانید جاب افر آلمانی پیدا کنید می توانید ویزای دیگری با عنوان Job Seeker Visa دریافت نمایید. این ویزا به شما اجازه ورود به آلمان را برای ۶ ماه می دهد تا در این مدت جاب آفر مناسب پیدا کنید. داشتنِ مدرک تحصیلی معتبر، مدرک زبان آلمانی، تمکن مالی برای هزینۀ شش ماه زندگی در آلمان و حداقل 5 سال سابقه‌کار مفید از مهم‌ترین شرایط گرفتن این ویزاست.

مهاجرت کاری به آلمان

ویزای اوسبیلدونگ آلمان

ویزای اوسبیلدونگ آلمان یک روش بسیار کم هزینه و منعطف برای مهاجرت کاری به آلمان است. به زبان ساده دوره های اوسبیلدونگ دورهای مهارتی مانند دوره های آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران می باشد. با این تفاوت که در طول دوره امکان اشتغال و درآمدزایی نیز وجود دارد.

برای تقاضای ویزای اوسبیلدونگ نیاز به تحصیلات دانشگاهی و سابقه کار ندارید و با کمترین هزینه ممکن می‌توانید برای کار در آلمان آماده شوید. حداقل مدرک لازم برای درخواست ویزای اوسبیلدونگ دیپلم و حداقل سن ۱۸ سال می باشد‌. محدوده سنی حداکثری برای طی این دور وجود ندارد.

این دوره 2 تا 3 سال طول می‌کشد و شامل آموزش های تئوری و عملی است. در طول دوره اوسبیلدونگ حقوق دریافت می‌کنید که بین 950 تا 1200 یورو در ماه متغیر است. پس از پایان دوره گواهینامه دریافت می‌کنید و می‌توانید در شغل موردنظرتان در آلمان مشغول کار شوید.

تنها شرط مهم و اولیه درخواست ویزای اوسبیلدونگ داشتن مدرک B2 زبان آلمانی است.

ثبت شرکت یا خود اشتغالی در آلمان

ثبت شرکت یا خود اشتغالی در آلمان مانند هر کشوری نیازمند سرمایه گذاری است. داشتن سابقه‌کار مرتبط و مفید، سرمایه موردنیاز و بیزینس‌پلن قوی از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا هستند.

البته شما می توانید حتی با ارائه یک طرح مناسب فریلنسری با هزینه کم ویزای کاری دریافت نمایید. برای گرفتن این ویزا باید مهارت‌های خوبی داشته و بتوانید ثابت کنید که در حوزه مدنظر خدمات خوبی به این شکل ارائه دهید و در نهایت یک مجوز بگیرید.

چگونه ویزای کار المان را بگیریم؟

تا این جای مطلب به معرفی انواع ویزای کار آلمان اشاره کردیم، اما مهم ترین نکته این است که چطور بدون حضور در آلمان کار پیدا نکنیم.

شما می‌توانید از وب‌سایت‌های کاریابی آلمانی، وب‌سایت‌های دولتی آلمان مانند بانک مشاغل، موسسات کاریابی آلمان در ایران و راه‌های دیگر هم برای پیداکردن کار در این کشور استفاده کنید

کاریابی در آلمان سخت نیست شما می توانید برای این کار از موسسه مهاجرتی رویال مهاجر نیز کمک دریافت نمایید.

رویال مهاجر با تجربه فراوان در زمینه اخذ ویزای کاری به آلمان می تواند در مدت زمان کمتر بهترین مشاوره و امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

 

 

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان
تماس با کارشناسان رویال مهاجر