مهاجرت کاری به مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان به دلیل رشد اقتصادی این روزها نظر بسیاری از مهاجرین به اروپا را به خود جلب کرده است. مجارستان کشوری اروپایی است که در حوزه شینگن قرار داشته و تمامی استانداردها و امتیازات کشورهای اروپایی حوزه شینگن را دارد.

مجارستان فرصت های شغلی فراوانی در زمینه رشته هایی چون IT و صنایع گردشگری دارد. مهاجرت کاری به مجارستان به دلیل کارخانجات صنعتی مانند کارخانه مرسدس بنز در شهر کچکمیت، بسیار آسان کرده است. در واقع مقصد اولیه برای مهاجرت کاری به مجارستان می تواند بوداپست مرکز مجارستان باشد اما خالی از لطف نیست که شهرهای دیگر این کشور نیز مدیرای مهاجران کاری می باشد.

قانون کار مجارستان

هر کشوری برای کسب و کارهای مشخص، قوانینی معلوم دارد که بر اساس آن حقوق کارمند و کارفرما مشخص می گردد. مجارستان نیز از این قانون مستثنی نیست و قوانین کار مجارستان برای مهاجرین نیز رعایت می گردد.  قوانین کاری پایه مجارستان به شرح زیر می باشد.

قانون ساعت کاری مجارستان

ساعت کاری در مجارستان  بر اساس مقررات بین المللی کار، 40 ساعت در هفته می باشد. در  صورت نیاز به کار بیشتر ساعات اضافه به عنوان اضافه کار در نظر گرفته می‌شود.

مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی مجارستان

همچنین در این کشور دانشجویان مجاز به کار پاره وقت با تامی معادل ۴ تا ۶ ساعت در روز به صورت قانونی هستند.

داشتن شماره مالیات برای شروع کار در مجارستان

برای شروع کار در مجارستان نیاز می باشد که شما شماره مالیاتی دریافت نمایید. افراد مقیم و شهروندان مجارستان به صورت پیش فرض این کد را دارند.

اگر مهاجر هستید و از یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا وارد این کشور شده اید به کارت ثبت نام نیاز دارید که در واقع همان مجوز کاری یا مجوز اقامت دائم می باشد. با این حال همچنان به شماره مالیات و شماره امنیتی اجتماعی نیاز دارید.

اگر از کشور دیگری و خارج از اتحادیه اروپا وارد کشور مجارستان شده اید شما به مجوز کاری و اقامت دائم نیاز دارید. هر دوی این مجوزها با هم ترکیب می شوند و تنها در یک مدرک به شما تحویل داده می شود. شما برای دریافت این مدرک و همچنین مدارک شماره مالیات و شماره امنیتی اجتماعی می توانید زمانی اقدام کنید که قرارداد نامه با کارفرمای مورد نظر خود را داشته باشید.

حداقل و متوسط حقوق کار در مجارستان

میزان حقوق در مجارستان نیز مانند کشورهای دیگر به عوامل مختلفی مانند تحصیلات، تجربه و ساعت کاری بستگی دارد.  با این حال حداقل حقوق در مجارستان برای کارگران ساده، ماهانه برابر با 167400 فورینت یا 466 یورو می باشد. بر این اساس می توان گفت میانگین حقوق در کشور مجارستان نیز حدود 300000 فورینت تا 817 یورو است.

مهاجرت کاری به مجارستان

انواع ویزای کاری مجارستان

دریافت ویزای کاری مجارستان مانند کشورهای دیگر تحت شرایط مختلف انجام می شود که به شرح زیر است :

ویزای کاری مجارستان از طریق جاب آفر مجارستانی

متقاضی در این نوع ویزا باید از سمت کارفرمای مجارستانی  پیشنهاد کاری دریافت نماید. امکان ارسال درخواست برای استخدام کاری از طریق سایتهای کاریابی کشور مجارستان وجود دارد، که متقاضی خارجی رزومه کامل خود را برای کارفرمای معتبر فرستاده و درخواست خود را ارائه می دهد. از طرفی کارفرما باید مجوزهای لازم جهت استخدام یک نیرو از خارج از کشور را داشته باشد.

در فرآیند پیشنهاد کار از سوی کارفرما، ابتدا کارفرما باید یک آگهی استخدام در خود مجارستان به مدت 15 روز منتشر کند تا ببینند فردی از داخل می تواند در آن شغل جای گیرد یا خیر. در صورتی که شخص مورد نظر پیدا نشد می تواند نسبت به استخدام یک فرد خارجی اقدام نماید.

ویزای جستجوی کار مجارستان

ویزای جستجوی کار در مجارستان کوتاه مدت بوده و  به مدت 30 روزه می باشد. با این ویزا متقاضی می تواند در مدت اقامت خود در مجارستان به دنبال کار بگردد و برای کار در مجارستان اقدام کنند.

متقاضی با اخذ این نوع ویزا می تواند فقط یک بار وارد این کشور شود. البته این نوع ویزا فقط به شهروندان اتحادیه اروپا و اتباع کشورهایی که با مجارستان منافع مشترک دارند تعلق می گیرد.

ویزای کاری تحصیلی مجارستان

این نوع ویزا مخصوص به دانشجویان بین المللی است. از این رو متقاضیان کار و اشتغال در مجارستان می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و پس از اتمام دوره تحصیلی خود با تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری در این کشور اجازه کار دریافت کنند.

فارغ تحصیلان میتوانند از این طریق به مدت ۹ ماه، جست و جوی کار مناسب بپردازند. متقاضی باید ۱۵ روز قبل از تمام شدن ویزای تحصیلی خود برای اخذ این ویزای کاری مجارستان اقدام نماید و درخواست خود را به کنسولگری ارائه دهد. هزینه اخذ این ویزا 10 هزار فورینت است.

هزینه ویزای کاری مجارستان

  • هزینه اخذ مجوز کار و مجوز اقامت مجارستان: در حدود ۹۰۰ یورو
  • هزینه اخذ کارت امنیت اجتماعی مجارستان: در حدود ۱۰۰ یورو
  • هزینه سفارت مجارستان برای اخذ ویزای کار: در حدود ۶۰ یورو
  • هزینه افتتاح حساب بانکی در مجارستان: در حدود ۱۰۰ یورو

در صورت نیاز به مشاوره و هرگونه اقدام نسبت به مهاجرت کاری به مجارستان می توانید با موسسه رویال مهاجر در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان
تماس با کارشناسان رویال مهاجر