مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدون نیاز به مدرک زبان انجام می شود. فرانسه کشوری بزرگ در اروپا می باشد که رتبه دوم جمعیت را در اروپا بعد از آلمان دارد.

زبان رسمی این کشور فرانسوی است و بیشترین جمعیت مهاجر را دارد. فرانسه با داشتن دانشگاهها و موسسات آموزشی بین المللی با کیفیت انگیزه بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه را به خود اختصاص داده است.

در گذشته نیز در خانواده های ایرانی که کیفیت سطح آموزش حائز اهمیت بود حداقل یکی از اعضای خانواده برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام نموده بود. به طور مثال بسیاری از فرهیختگان و شاعران و نویسندگان ایرانی عصر معاصر در فرانسه تحصیل کرده اند مانند صادق هدایت، داریوش شایگان پ، فریدون هویدا و… . فرانسه از دیرباز مهد تمدن، هنر و علم و فرهنگ بوده و در نظر بسیاری از افراد به عنوان یک مقصد نهایی و سرزمین آرزوها می باشد.

برای رسیدن به این مقصد مهاجرت تحصیلی می تواند آسان ترین راه باشد. در ادامه به شرایط و راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه می پردازیم.

چرا مهاجرت تحصیلی به فرانسه؟

قبل از هر چیزی ابتدا به دلایل و مزایای مهاجرت تحصیلی به فرانسه خواهیم پرداخت. فرانسه کشوری با محبوبیت های فراوان است که در زمینه های متعددی از جمله: آثار هنری، موزه های گنجینه هنری، آثار باستانی، آب و هوا و طبیعت بکر، تئاتر، مدلینگ، طبخ غذاهای خاص، نان ها و پنیر های معروف و خوش طعم و.‌.. دارای رتبه بندی جهانی است از این رو می توان گفت در زمینه های بیان شده می تواند بهترین مکان برای یادگیری باشد.

از طرفی رونق کسب و کار در زمینه های مختلف مطلوب است و امکان کار در کنار تحصیل برای دانشجویان فراهم است. در واقع دانشجویان خیلی راحت می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

فرانسه با ۶ کشور مرز مشترک دارد: آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ در شمال شرقی، سوئیس و ایتالیا در جنوب شرقی و اسپانیا در جنوب غربی. انگلستان نیز در شمال غربی فرانسه قرار دارد که کانال مانش آنها را از هم جدا می‌کند. با داشتن ویزای تحصیلی فرانسه امکان سفر به این کشورها بدون ویزا با هزینه کم امکان پذیر است.

فرانسه رتبه ششم جهان را از نظر بودجه بخش تحقیقات و توسعه دارد. مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه یکی از سازمان‌های پژوهشی پیشتاز در سطح جهان است. حدود ۴۲% دانشجویان دکتری در فرانسه غیر فرانسوی هستند که نشان‌دهنده سطح بالای علمی دانشگاه‌های فرانسه و تمایل دانشجویان بین‌المللی به ادامه تحصیل در این کشور است. همچنین ۱۲ مدال از مجموع ۷۲ مدال فیلدز (برترین جایزه ریاضی جهان) تاکنون به ریاضی‌دانان فرانسوی اعطا شده است.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در فرانسه رایگان بودن دانشگاه های دولتی این کشور است که شرایط تحصیل با هزینه پایین را برای مهاجرین ایجاد نموده.

از طرفی دولت فرانسه کمک هزینه تهیه مسکن به دانشجویان اعطا می کند.

و هزاران مزیت دیگر که سالانه چند صد نفر دانشجوی غیر فرانسوی را برای تحصیل در فرانسه به خود جذب می نماید.

شهریه دانشگاه‌های فرانسه

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم دانشگاه‌های دولتی فرانسه کاملا رایگان و بدون شهریه می باشد. اما شهریه دانشگاه‌های خصوصی در فرانسه تقریبا بین ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال است، که مبلغ آن بستگی به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دارد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط اپلای دانشگاه‌های فرانسه

برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید پس از درخواست اپلای دانشگاه مورد نظر، در سایت کامپوس فرانس پرونده تشکیل دهید. مدارک عمومی جهت تشکیل پرونده عبارتند از:

  • یک قطعه عکس
  • رزومۀ تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان فرانسه (برای دوره‌های فرانسوی‌زبان) یا مدرک زبان انگلیسی (برای دوره‌های انگلیسی‌زبان)
  • توصیه‌نامه تحصیلی
  • گواهی اشتغال به کار

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه پس از آماده شدن مدارک لازم نیاز به ترجمه آنها و ارائه به سفارت فرانسه می باشد. این روند اصولا توسط موسسات مهاجرتی راحت تر انجام می شود. موسسه رویال مهاجر راه کوتاهی برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه می باشد. برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات اصولی با ما در تماس باشید.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
تماس با کارشناسان رویال مهاجر