تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به زبان انگلیسی تا حد زیادی کار دانشجویان را راحت کرده است. چرا که دیگر نیاز به يادگيري زبان بومی ندارند.

تنها کافی است مدرک IELTS  با نمره ۶ به بالا و یا TOEFL iBT داشته باشند. این روزها گرفتن این مدارک کار سختی نیست چرا که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی  است و در تمامی مدارس و دانشگاه‌ها  تدریس می شود

به همین دلیل گذراندن یک دوره تکمیلی و شرکت در آزمون های زبان انگلیسی کار دشواری نخواهد بود‌.

 

همچنین برای تحصیل  کارشناسی ارشد در کانادا نیاز به داشتن مدرک کارشناسی با حداقل معدل ۱۵ می باشد. در واقع شرط معدل و مدرک زبان یکی از اولیه ترین شروط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا می باشد.

در ادامه با ما در رویال مهاجر همراه شوید تا توضیحات تکمیلی در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را بیان نماییم.

مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

همانطور که در ابتدا گفتیم برای تحصیل کارشناسی ارشد در  کانادا نیاز به مدرک زبان و معدل مدرک کارشناسی با نمره قابل قبول است.

این مدارک مدارک اولیه و بیسیک برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود . اما برای آنکه مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی شما راحت تر و زودتر به سرانجام برسد، به یک رزومه قوی لازم دارید. البته ساخت چنین رزومه ای نتیجه چند سال تلاش است و یک شبه نمی توان به آن دست یافت. برخی از موارد به شرح زیر است:

شرکت در آزمون GRE و یا GMAT

این دو آزمون برای سنجش توانایی های تحصیلی افراد برگزار می گردد. برخی از کشورها مانند آمریکا و کانادا بر اساس نتایج این آزمون نسبت به پذیرش دانشجویان بین‌المللی اقدام می نمایند.

مفاد این آزمون ها مهارتهای محاسباتی و ریاضی، مهارت مقاله نویسی و همچنین مهارت درک مطلب فرد متقاضی است. تنها تفاوت آنها در نوع برگزاری آزمون و در محتوا، ساختار، نحوه نمره دهی و سیاست های کلی آنهایی باشد. قابل ذکر است که برخی رشته های تحصیلی اختصاصا باید در آزمون تعیین شده شرکت نمایند.

به طور مثال شرکت در آزمون GMAT برای دانشجویان فعال در رشته های MBA، اقتصاد و حسابداری الزامی است.

رزومه علمی و کاری (CV)

داشتن رزومه کاری و پژوهشی یک امتیاز قابل‌توجه برای ادامه تحصیل  در کانادا  می باشد.

انگیزه نامه

برای اخذ پذیرش دانشگاه  های کانادا  مانند هر کشور دیگری نیاز به انگیزه نامه است. انگیزه نامه شرح انگیزه ها و هدف های شما از تحصیل در کانادا می باشد.

مرتبط با هر رشته و هر دانشگاه یک انگیزه ­نامه مجزا نیاز است که تمامی آن­ها را باید قبل از اپلای کردن آماده کنید.

توصیه نامه

دو الی سه توصیه­ نامه از استادان دانشگاه خود در دوره کارشناسی الزامی است.

نمونه کار

برخی رشته های پژوهشی و عملی نیاز به ارائه نمونه کار دارند. در واقع سنجش توانایی های دانشجویان فنی و هنری تنها از طریق نمرات کسب شده انجام نمی شود برای این کار ارسال نمونه کار و یا مصاحبه با دانشگاه طبیعی و تا حدی الزامی است.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا هزینه بر می باشد. امکان بورسیه شدن در کانادا وجود دارد اما قوانین و شرایط خاصی داشته که کنی سخت است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بسته به رشته تحصیلی، طول دوره تحصیل و شهر محل تحصیل متفاوت است.

با این حال می توان گفت به طور متوسط شهریه یک سال تحصیلی که شامل دو ترم درسی می باشد در مقطع کارشناسی ارشد در  کانادا مبلغی در حدود 10 الی 30 هزار دلار کانادا میباشد. البته باید گفت این مبلغ در رشته‌هایی مانند انواع رشته های مدیریتی بیشتر است.

این در حالی است که به غیر از شهریه هزینه های گذراندن زندگی برای دانشجو نیز مطرح است. هزینه هایی مانند بیمه، اسکان دانشجو و…. قابل ذکر است که دانشگاه های کانادایی مانند دیگر دانشگاه های بین المللی امتیازات و تخفیفات برای دانشجویان مهاجر خود در نظر گرفته اند.

این خدمات در قالب کارتی است که با هزینه سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰دلار برای دانشجو صادر شده که از طریق آن دانشجو می تواند از برخی خدمات شهری و دانشگاهی ( مانند حمل و نقل، خوراک، هزینه‌های ورود به اماکن خاص، پرداخت قبوض و…) به صورت رایگان و یا با هزینه خیلی کم استفاده نماید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به کانادا

تماس با کارشناسان رویال مهاجر