تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان، بسته به نوع دانشگاه طی ۱ الی ۲ سال به طول می انجامد. طبیعی است که تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاههای دولتی طولانی‌تر از دانشگاه های خصوصی است.

واحد های تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان مانند هر کشور دیگری به چند دسته واحد های اجباری، واحد های اصلی و فعالیت های اختیاری دسته بندی می شود.

واحد های اجباری در دانشگاه های خصوصی وجود ندارد به همین دلیل طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی کوتاه تر و یک ساله می باشند.

شرایط  تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

۱_ شیوه تدریس کارشناسی ارشد در مجارستان

شیوه تدریس برای تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان به  صورت حضوری و بر اساس سخنرانی ها، سمینارها، آموزش ها و تمرینات ارائه می شودو سنجش نهایی دانشجو، امتحانات و پایان نامه نهایی است.

۲_  زبان تدریس کارشناسی ارشد در مجارستان

آتدریس دوره های کارشناسی ارشد مجارستان بیشتر به زبان مجاری است با این حال هستند مؤسساتی که  دوره‌های کارشناسی ارشد را کامل به زبان انگلیسی تدریس می نمایند.

۳_ شرایط سنی کارشناسی ارشد در مجارستان

شرایط سنی خاصی برای این دوره وجود ندارد اما تجربه نشان داده اقداام با حداقل سن ۲۸ سال بازخورد بهتری برای اخذ ویزا داشته است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان ۲ سال است.

۴_هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه ویزای بلند مدت دانشجویی یا ویزای D (به مدت بیش از ۹۰ روز)، به میزان ۸۰ یورو (معادل ۹۹ دلار) است. که برای دریافت آن علاوه بر داشتن مدارک مربوطه نیاز به   تمکن مالی ماهیانه بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو نیز هست.

۵_زمان ثبت‌نام برای رشته‌های کارشناسی ارشد در مجارستان زمان ثبت‌نام  کارشناسی ارشد ۱۵ فوریه تا ۱۵ نوامبر است. متقاضی برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در مجارستان لازم است مقطع کارشناسی خود را حداقل ۳ ساله به اتمام رساند.

دانشگاه های برتر مجارستان برای تحصیل کارشناسی ارشد

مجارستان دارای حداقل 66 موسسه آموزش عالی از دانشگاه های کوچک علمی کاربردی  گرفته تا دانشگاه های تحقیقاتی.در مجارستان می باشد که یش از 500 برنامه آموزشی به زبان های انگلیسی و آلمانی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در ادامه به معرفی برخی  از آنها می پردازیم:

  • دانشگاه Pécs
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه میشکولس
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست
  • دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست

اخذ اقامت دائم مجارستان از طریق تحصیل

اخذ اقامت دائم مجارستان از طریق تحصیل به صورت مستقیم وجود ندارد. اما ویزای تحصیلی مجارستان میتوانید پلی باشد برای اخذ اقامت دائم مجارستان.

در نظر داشته باشید ویزا های تحصیلی دقیقا به اندازه دوره تحصیل نبوده و مدتی پس از اتمام  دوره های تحصیل ادامه دارند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به صورت نرمال در مجارستان، ۹ ماه اجازه اقامت دارند.

در این فرصت می‌توانند به جستجوی کار بپردازند و درصورتی که بتوانند کار پیدا کنند، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت مجارستان را دریافت کنند.

مطالب مرتبط: موسسه مهاجرتی

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد معتبر اروپایی

دریافت بورسیه تحصیلی

امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون ویزا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی.

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان یک انتخاب مناسب برای مهاجرت تحصیلی به اروپا است. این کشور دارای پیشینه تاریخی با آثار بجای مانده فاخری است که دلیل تمدن این کشور می باشد.

علاوه بر آن تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان از کیفیت آموزش بالایی برخوردار است و شیوه های تدریسی مطابق با استانداردهای اروپایی دارد. در واقع با دریافت مدرک کارشناسی ارشد از مجارستان شما موفق به دریافت اعتبار اروپایی شده و می توانید به وسیله آن آینده مهاجرت خود را تضمین نمایید.

برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان و اطلاعات لازم در این خصوص با ما در رویال مهاجر همراه شوید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به مجارستان

تماس با کارشناسان رویال مهاجر