تحصیل کارشناسی در ترکیه

تحصیل کارشناسی در ترکیه

تحصیل کارشناسی در ترکیه مانند بسیاری از کشورها ۴ ساله می باشد. برای اقدام به تحصیل کارشناسی در ترکیه حداکثر محدودیت سنی ۲۱ سال و گپ تحصیلی( فاصله زمانی از آخرین مدرک تحصیلی) ۳ تا ۵ سال است.

با این حال در صورتی که متقاضی تسلط کامل بر زبان ترکی داشته و بتواند در آزمون های ورودی مانند آزمون های ورودی نمرات خوبی کسب کند امکان تحصیل کارشناسی در  ترکیه  را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در رویال مهاجر همراه شوید.

آزمون های ورودی کارشناسی در ترکیه

متقاضیان تحصیل کارشناسی در  ترکیه برای  ورود به دانشگاه های ترکیه موظف اند تا در آزمون های ورودی شرکت نمایند. این آزمون ها متفاوت بوده و انتخاب آن اختیاری است.

از جمله آزمون‌هایی که داوطلبان دوره کارشناسی، باید به انتخاب خود در یکی از آن‌ها شرکت نمایند، آزمون یوس (YOS) (به زبان‌ترکی) و آزمون ست (SAT) (به زبان‌انگلیسی) است.

اهمیت قبولی در آزمون YÖS

از سال 2011  به بعد تحول عظیمی در سیستم آموزش عالی ترکیه رت داده است که باعث شده سالیانه دانشجویان زیادی از سراسر کشور برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به این کشور مراجعه نمایند.

برای تحصیل در رشته های ذکر شده لازم و ضروری است، که نمرات بالایی را در آزمون YÖS اخذ نمایند. توجه داشته باشید آزمون YÖS در ترکیه برگزار می گردد و هر دانشگاهی به صورت مستقل می تواند اقدام به برگزاری این آزمون نماید.

البته دانشگاه های ترکیه نتایج آزمون YÖS همدیگر را می پذیرند.

مدرک زبان برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

یکی از اولیه ترین اقدامات جهت مهاجرت تحصیلی یادگیری زبان رایج کشور مقصد است. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که یادگیری آن برای مهاجرت بسیار کاربردی است.

با این حال یادگیری زبان صلی کشور مقصد کمک بیشتری به دانشجو می کند.

مطالب مرتبط: موسسه مهاجرتی 

تدریس در برخی از دانشگاه‌های ترکی به زبان انگلیسی است اما اکثر دروس دانشگاهی در مقطع لیسانس به زبان‌ترکی ارائه می‌شوند. بنابراین دانشجویان لازم است که در دوره‌های زبان ترکی ثبت‌نام کنند و با شرکت در آزمون TOMER و کسب نمره قبولی، مدارک خود را برای ورود به دانشگاه ارائه دهند.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، موظف به ارائه مدرک زبان آیلتس (حداقل ۶) یا تافل هستند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

ارائه مدارک شناسایی

ارائه ترجمه و گواهی پایان دوره تحصیلی

ارائه مدرک زبان ترکی حداقل نمره b1 تومر یا نمره ۶ آیلتس اخذ نمره قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه آزمون SAT یا آزمون YOS

تکمیل فرم درخواست تحصیلی در دانشگاه مدنظر

ارائه ترجمه ریز نمرات

هزینه تحصیل کارشناسی در ترکیه

هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه های بین المللی ترکیه، برای دانشجویان مهاجر مبلغی بین 230 تا 18410 یورو در سال به می باشد که از متوسط هزینه تحصیل در کشورهایی مانند بریتانیا، آمریکا، کانادا، استرالیا و چین بسیار کمتر است.

قابل ذکر است که دولت ترکیه برای دانشجویان مهاجر انواع مختلف بورسیه تحصیل کارشناسی در ترکیه را ترتیب داده تا دانشجویان ممتاز و نخبه بتوانند بدون دغدغه هزینه ها مشغول به تحصیل شوند.

البته برخی از این بورسیه ها هزینه کامل تحصیل و زندگی و برخی دیگر تنها بخشی از این هزینه ها را پوشش می‌دهند.

با این حال هزینه های زندگی در ترکیه نیز وجود دارد. که شامل هزینه اقامت، هزینه مواد غذایی، هزینه حمل و نقل، هزینه سفر و تفریحات و.‌‌.. می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی تا حد زیادی به شهر و محل اقامت دانشجو، سبک زندگی، برنامه عذابی و خلق و خوی دانشجو دارد. اما به صورت نرمال می توان گفت  با داشتن 300 تا 500 یورو در هر ماه، می‌توانید زندگی راحتی را در ترکیه تجربه کنید.

توجه داشته باشید دانشجویان خارجی بعد از اخذ یک مدرک تحصیلی در دانشگاه های ترکیه می توانند تا حداکثر یک سال ویزای خود را تمدید کنند. در این زمان برای کاریابی اقدام کنند.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به تحصیل کارشناسی در ترکیه

تماس با کارشناسان رویال مهاجر