تحصیل کارشناسی در مجارستان

تحصیل کارشناسی در مجارستان

تحصیل کارشناسی در مجارستان یک راه مطمئن برای دریافت اقامت اروپایی است. مجارستان کشوری اروپایی و عضو شینگن است که با ویزای تحصیلی آن می توانید به کشورهای عضو شینگن بدون دریافت ویزای مجدد به راحتی سفر نمایید.

تحصیل کارشناسی در مجارستان می‌تواند مقصد نهایی مهاجرت و یا پلی باشد برای اقامت اروپایی شما.

مدارک دانشگاهی اخذ شده در مجارستان در حوزه کشورهای شینگن معتبر بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از طروق مختلف با این کشورها مهاجرت نمایید.

از طرفی تحصیل کارشناسی در مجارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد، در حالی که شیوه تدریس و کیفیت آموزش در این کشور مانند دیگر کشورهای اروپایی است.

اگر به دنبال تحصیل با کیفیت اما با هزینه های پایین در اروپا هستید مجارستان یک گزینه عالی می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی در مجارستان

تحصیل کارشناسی در مجارستان در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی انجام می شود. کیفیت آموزش در هر دو نوع یکی است و تنها تفاوت آنها در پرداخت شهریه می باشد. در صورتی که شما شهروند اروپایی نباشید

برای ورود به دوره‌ های کارشناسی مجارستان نیاز به شرکت در آزمون های ورودی دارید. از مدارک مورد نیاز برای ای اقدام به تحصیل ‌کارشناسی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک سوابق تحصیلی( ترجمه ریز نمرات دوره دبیرستان، مدرک دیپلم و دیگر مدارک مهارتی)
  • مدرک زبان  IELTS با نمره حداقل ۵ و یا TOEFL با نمره حداقل ۶۰

درخواست پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان

گواهی تمکن مالی ( اثبات هزینه تحصیل وزندگی یک سال مجارستان که به طور میانگین ماهیانه بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو است.)

فرم درخواست ویزا  به همراه پرداخت هزینه ویزا (۶۰ یورو)۳ که شامل  پاکت مهر دار خطاب به متقاضی می باشد.

دو تا سه توصیه‌نامه از دبیران و مدیر دبیرستان

  • انگیزه‌نامه
  • نمونه کار برای رشته‌های هنری
  • و مدارک هویتی مانند پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان

یکی از دشوارترین مراحل مهاجرت یادگیری زبان و شرکت در آزمون هایی چون IELTS و TOEFL است. شما برای مهاجرت در هر صورت نیاز به يادگيري زبان بومی کشور مقصد یا زبان انگلیسی بین المللی  دارید.

اما برای آسان تر شدن مهاجرت به مجارستان می توانید از طریق تحصیل در کالج‌ زبان در مجارستان و دوره‌های زبانی مانند دوره آلمانی و انگلیسی در مجارستان، در قبل از اقدام به تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشور مهاجرت نمایید.

مدارک اخذ شده در کالج‌های زبان مجارستان، از نظر وزارت علوم این کشور و وزارت علوم و تحقیقات ایران معتبر بوده و یک مدرک بین المللی محسوب  می‌شود.

ویزای تحصیل زبان مجارستان یک ساله می باشد که نهایتا طول  دوره آموزشی آن ۷ ماه به طول می انجامد. شما می توانيد پس از اتمام دوره زبان مجارستان مستقیما برای اخذ پذیرش دانشگاه های مجارستان اقدام نمایید.

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان، با توجه به طول دوره تحصیل شما در مجارستان متفاوت است. دو نوع ویزای تحصیل در مجارستان وجود دارد که به شرح زیر است :

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت شینگن مجارستان حداکثر  یک ساله
  • ویزای D یا ویزای بلند مدت دانشجویی مجارستان تا پایان دوره تحصیل

توجه داشته باشید مدارک لازم برای دریافت ویزای مجارستان در هر دو نوع یکی است اما هزینه دریافت ویزا بر اساس مدت آن متفاوت است.

هزینه تحصیل کارشناسی در مجارستان

همانطور که در ابتدا گفتیم هزینه تحصیل کارشناسی در مجارستان مقرون به صرفه تر از دیگر کشورهای اروپایی است. به طور میانگین هزینه تحصیل کارشناسی در مجارستان  از ۱,۲۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ یورو در سال در دانشگاه‌های معتبر این کشور می باشد.

علاوه بر آن هزینه های زندگی در مجارستان نیز مطرح است. این هزینه ها تا حد زیادی بستگی به شهر محل اقامت شما در حین تحصیل دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص تحصیل کارشناسی در مجارستان با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به مجارستان

تماس با کارشناسان رویال مهاجر