تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان یک یا دو سال معادل ۲ الی ۴ ترم زمان می برد. مدت زمان تحصیلی کارشناسی ارشد در آلمان به نوع رشته تحصیلی بستگی دارد. برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان در حال حاضر بیشتر از ۱۳ هزار رشته و گرایش تحصیلی در این کشور تدریس می شود.

از مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان می توان به تحصیلی به زبان انگلیسی اشاره کرد. داوطلبان میتوانند با مدرک TOEFL و یا IELTS برای رشته‌های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان اقدام نمایند.

با این حال برخی رشته ها به زبان آلمانی تدریس می شوند که حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1 برای شرکت در این دوره ها الزامی است.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان کاملا رایگان است. البته می توان گفت هزینه دانشگاه و شهریه رایگان است، اما هزینه های زندگی پابرجاست.

دانشگاه های آلمان برای مقاطعی همچون کارشناسی ارشد بودجه دولتی دریافت می کنند و تحصیل در این دانشگاه ها بدون نیاز با شهریه و تنها شرط آن قبولی در آزمون های ورودی و گرفتن پذیرش است.

البته نمی توان گفت تمامی رشته ها و گرایشات شامل این مساله هستند بلکه برخی رشته ها  مستلزم  پرداخت شهریه می باشند، با این حال شهریه چنین رشته هایی نیز نسبت به کشورهای دیگر قابل قبول تر است.

از طرفی بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد در آلمان دانشجو می تواند مستقیم وارد بازار کار شود و ویزای بلند مدت کاری دریافت کند. ناگفته نماند که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند مجوز کار دانشجویی گرفته و تا حد زیادی هزینه های ندای خود را تامین نمایند.

ناگفته نماند برای ثبت نام یا Semester contribution داوطلبان باید هزینه ای پرداخت کنند. این مبلغ تنها برای دریافت خدمات دانشجویی (AStA) است.

با پرداخت این مبلغ، کارتی برای استفاده ار وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای دانشجو صادر می شود. این مبلغ چیزی حدود ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو است که قبل از شروع هر ترم جدید پرداخت می شود.

کارشناسی ارشد در آلمان

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

مدارک تحصیلی شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مدرک لیسانس

مدارک زبان شامل: مدرک آیلتس ۶.۵ و یا معادل آن در تافل در صورت تحصیل به زبان انگلیسی مدرک زبان B1 آلمانی در صورت تحصیل به زبان آلمانی

شرط معدل: برخی از دانشگاه های آلمان برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شرط معدل سوابق تحصیلی دارند. معدلی حداقل بین ۱۴ ال ۱۵ نمره. این شرط معدل اختیاری توسط هر دانشگاه انجام می شود که می‌تواند پایدار یا موقت باشد‌. در هنگام ارسال درخواست پذیرش ابتدا تحقیقات لازم در زمینه شرایط پذیرش دانشگاه  مورد نظر را بررسی نمایید.

موارد تکمیلی: برخی از مدارک نیازمند پیشینه ای قوی از یک دانشجو می باشد که بودن آنها حسن محسوب می شود. البته این موارد الزامی نیست اما وجود آنها برای اپلای بهتر تأثیر گذار  است. مواردی از جمله: داشتن مقاله، سابقه کار، دانستن سایر زبانهای خارجی و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف در امر پذیرش و…

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

فرصت تبدیل ویزای تحصیلی  به ویزای کار یا اقامت دائم  پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد (دانشجویان پس از اتمام تحصیل فرصتی حدود ۱۸ ماه خواهند داشت که می توانند از آن برای اشتغال و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای بلند مدت کاری و یا آمادگی برای شرکت در دوره های دکترا و تمدید ویزای تحصیلی، استفاده کنند. در این صورت می توانند در این کشور ماندگار شوند.)

مطالب مرتبط: مهاجرت کاری به آلمان

دانشگاه‌های آلمان هر ساله در رده بندی‌های مختلف جهانی رتبه‌های بالایی را کسب نموده  است.

در آلمان بسیاری از رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. داوطلبانی که دغدغه اخذ مدرک زبان آلمانی را دارند، می‌توانند با زبان انگلیسی تحصیل خود را ادامه دهند.

دانشجویان از پرداخت شهریه و هزینه تحصیل در آلمان معاف هستند اما موظفند هزینه زندگی در این کشور را بپردازند؛ به همین منظور برای دانشجویان امکان کار همراه با تحصیل وجود دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان بسیار گسترده بوده و دسترسی به آن آسان است. افرادی که در این کشور مالیات پرداخت می‌کنند از کارت حمل و نقل رایگان بهره‌مند می‌شوند.

در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان با مشاورین ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان
تماس با کارشناسان رویال مهاجر