مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان شاید گزینه ای باشد که کمتر برای مهاجرت تحصیلی به گوش شما خورده باشد. اما باید گفت این کشور نیز مانند تمامی کشورهایی که به آن مهاجرت تحصیلی انجام میشود دارای مزایای بسیاری برای مهاجرت می باشد.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان گزینه ای برای افرادی است که به دنبال تحصیل رشته هایی چون هنر و معماری هستند. این کشور بناهای تاریخی و سبک های معماری مختلفی دارد که نظر هر معماری را به خود جذب می کند.

در واقع می توان گفت مهاجرت تحصیلی به مجارستان زمینه بسیار زیادی برای تحصیلات هنری و معماری دارد. البته ناگفته نماند دانشگاه های معتبر این کشور امکان تحصیل در رشته های غیر هنری و پزشکی را نیز برای دانشجویان مهاجر فراهم آورده اند.

تحصیل در مجارستان

مهاجرت تحصیلی در مجارستان تنها محدود به دوره های دانشگاهی نمی باشد. مهاجرت تحصیلی به مجارستان شامل تمامی دوره های تحصیلی از دوران ابتدایی تا دانشگاه می باشد. اما هر کدام از این دوره ها قوانین خاص خود را دارند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان از سن ۳ سال اختیاری و ۷ سال اجباری شروع می شود. ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس مجارستان مانند هر کشور دیگری می تواند برای کودک و یکی از والدین به عنوان همراه صادر شود.

مدارس بین المللی مجارستان برنامه درسی مشابه کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، انگلستان دارند و معمولا طی ان چندین زبان مانند انگلیسی و یا آلمانی نیز تدریس می شود‌.

در مجموع کیفیت تحصیل در این کشور بالا و به نسبت گران است. با این حال ارزش مدارک کسب شده بین المللی از این کشور آینده خوبی را برای فرزندان مهاجران رقم خواهد زد.

 دوره های تحصیلی در مجارستان طبق متد های اروپایی بوده و شامل۱۲ سال تحصیلی در مقاطع گوناگون می باشد.

مقاطع تحصیلی مدارس مجارستان به شرح زیر است :

  • سطح اول شامل کودکان سنین 6 تا 7 ساله
  • سطح دوم شامل کودکان سنین 7 الی 8 ساله
  • سطح سوم شامل سنین 8 تا 9 سال
  • سطح چهارم برای سنین 9 الی 10 سال
  • سطح پنجم شامل دانش آموزان 10 تا 11 سال
  • سطح ششم شامل نوجوانان سنین 11 الی 12 سال
  • سطح هفتم شامل سنین 12 تا 13 سال
  • سطح هشتم شامل محدوده سنی 13 الی 14 سال
  • سطح ۲ و ۳ دبیرستان شامل محدوده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال

انواع آموزش دوره متوسطه مجارستان

در کشور مجارستان مانند ایران آموزش در دوره دبیرستان کمی تخصصی تر می شود. در واقع دبیرستان پایه آموزش و کشف استعداد فردی دانش آموز برای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته مناسب است. شاخه های دوره متوسطه در مجارستان به سه دسته اصلی زیر تقسیم می شوند :

Gimnázium: این مدرسه دانشجویان را برای تحصیلات عالی آماده می کند و حداقل 2 زبان خارجی را آموزش می دهند.

Szakközépiskola: مدرسه فنی حرفه ای می باشد و همچنین برای تحصیلات عالی آماده می کند.

Szakmunkásképzo Szaki Skola: هنرستان فنی حرفه ای

تحصیلات دانشگاهی در مجارستان

بیشتر افراد برای مهاجرت تحصیلی بیشتر تمایل به اقدام برای تحصیلات دانشگاهی دارند‌. تحصیلات دانشگاهی در مجارستان شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

هر کدام از این مقاطع شرایط خاص پذیرش و هزینه های متفاوتی دارند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم. توجه داشته باشید هزینه های اعلام شده مربوط به هزینه های تحصیلی است و هزینه های زندگی جدا است‌

اخذ لیسانس در مجارستان

دوره لیسانس در مجارستان با توجه به رشته ۳ تا ۴ سال با هزینه ۳ هزار تا ۵ هزار یورو در سال می باشد.

زبان تدریس شده در دوره کارشناسی مانند مدارس این کشور به دو  زبان آلمانی و انگلیسی و سطح کیفیت آموزش در حد دانشگاه های اروپایی می باشد در حدی که فارغ التحصیلان می توانند مستقیما مدارک خود با مدارک کشورهای اروپایی تطبیق داده و معادل سازی انجام دهند.

اخذ فوق لیسانس در مجارستان

دوره فوق لیسانس در مجارستان با توجه به رشته یک تا دو سال میانگین هزینه ی تحصیل  برای این دوره 2000 یورو در سال پیش بینی می شود.  در دانشگاه های مجارستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

اخذ دکتری در مجارستان

دوره دکتری در مجارستان 3 تا 5 و هزینه ی تحصیل سالیانه 5 تا 10 هزار یورو در سال می باشد.

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان و اخذ پذیرش از دانشکده های پزشکی این کشور بسیار ساده تر از کشورهای نظیر سوئد آلمان و.‌ می باشد. از طرفی دانشگاه های پزشکی مجارستان از نظر وزارت بهداشت مورد تایید می باشند.

هزینه تحصیلات پزشکی در مجارستان حداکثر ۲۰ هزار یورو شامل رشته هایی چون دندانپزشکی و داروسازی و رشته های دیگر حداقل ۴۵۰۰ یورو می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان
تماس با کارشناسان رویال مهاجر