تحصیل دکتری در فرانسه

تحصیل دکتری در فرانسه

تحصیل دکتری در فرانسه یک انتخاب ایده آل برای تحصیلات عالیه می باشد. کشور فرانسه به دانشگاه های برتر با سیستم آموزش عالی ممتاز شناخته می شود. از طرفی قدیمی ترین دانشگاه های جهان در این کشور و در شهر پاریس واقع شده است دانشگاه هایی مانند سوربن که شهرت جهانی دارد.

مزایای تحصیل دکتری در فرانسه

تحصیل دکتری در فرانسه جذابیت های خاص خود را دارد. علاوه بر آن تحصیل در کشور اروپایی همچون فرانسه دارای مزایای بیشماری است که در ادامه به شرح آن‌ها ۷واهیم پرداخت:

هزینه های تحصیل دکتری در فرانسه

دولت فرانسه بیشتر هزینه های دانشجویان را از طریق مؤسسات دولتی پوشش می‌دهد که در نتیجه هزینه های تحصیل به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هزینه هایی مانند هزینه های حمل و نقل کوپن های غذایی، خوابگاه ها و پانسیون های  دولتی و… قابل دکر است فرانسه کشوری مهاجر مدیر با فرهنگی غنی می باشد که سالانه بیش از ۱۲٪ دانشجویان پذیرش شده در این کشور دانشجویان مهاجر می باشند‌.

سیستم آموزش عالی فرانسه

سیستم آموزش عالی فرانسه بسیار برنامه ریزی شده، دقیق و پیشرفته می باشد. به طوری که در رتبه بندی های جهانی جزو رتبه های برتر می باشد.

جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه کشوری با پیشینه تاریخی و هنری پربار می باشد که همواره مهد تمدن و پیشرو در علوم مختلف بوده است. این کشور علاوه بر آثار تاریخی هنری جواب و دیدنی طبیعتی زیبا و پاک دارد. به همین دلیل جاذبه گردشگری فراوانی برای جهانیان داشته. این جاذبه ها برای روحیه دانشجویان مهاجر بسیار مفید بوده و از طرفی هزینه های تفریحی را برای آنها کاهش می دهد‌

شرایط تحصیل دکتری در فرانسه

شرایط تحصیل دکتری در فرانسه پژوهش محور می باشد. در واقع این کشور سعی در پرورش دانشجویانی فعال دارد که هدف آنها از تحصیل تنها گرفتن مدرک نباشد و بتوانند برای جامعه مفید باشند.

در دوره دکتری فرانسه از دانشجویان خواسته می‌شود تا در دوره های پژوهشی شرکت کنند که شامل جلسات تدریس و سمینارهای مربوط به پروژه آن ها می‌باشد. این دوره ها شامل 150 ساعت در طول دوره است.

شرایط تحصیلی خاصی برای شرکت در دوره های دکتری فرانسه وجود ندارد و تنها شرط آن فعالیت و داشتن مدارک لازم می باشد. از نظر شرایط سنی گفته می شود بهترین حالت تا سن ۳۵ سال است که البته محدودیت سنی نیست و فقط پیشنهاد می شود که این سن بهترین حالت می باشد.

استاد راهنما دوره دکتری در فرانسه

از ضروریات اقدام به دریافت پذیرش دوره دکتری در فرانسه یافتن استاد راهنمای مناسب است. در واقع قبل از اقدام به دریافت پذیرش ابتدا باید استاد راهنمای خود را بیابید سپس براساس حضور آن دانشگاه خود را انتخاب نمایید. می‌توان گفت  یکی از مهم‌ترین قسمت های درخواست پذیرش، یافتن سرپرستی است که در زمینه تحقیقاتی مورد علاقه متقاضیان تخصص های لازم را داشته و به آن‌ها در طول دوره کمک کند.

مدارک لازم برای پذیرش دکتری در فرانسه

اصولا برای ثبت نام به عنوان دانشجوی دکتری، باید مدرک کارشناسی ارشد (یا معادل آن) در یک موضوع مرتبط وجود داشته‌باشد. علاوه بر آن هر دانشگاهی می‌تواند درخواست مدارک خاص و منحصر به فردی از دانشجو داشته باشد. با این حال برخی مدارک الزامی است و به عنوان مدارک اصلی شناخته می شود از جمله موارد زیر :

  •  مدرک زبان فرانسه
  •  ریز نمرات مدرک کارشناسی ارشد
  •  پیشنهاد پژوهش
  •  توصیه نامه
  •  انگیزه نامه
  •  تمکن مالی
  •  رزومه تحصیلی
  •  گذرنامه معتبر

هزینه تحصیل دکتری در فرانسه

هزینه تحصیل دکتری در  فرانسه  بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دارد. هزینه‌ تحصیل دکتری در دانشگاه‌های دولتی فرانسه بسیار پایین تر است. چرا که دولت از دانشجویان دانشگاه های دولتی حمایت کرده و سالانه مبلغی بالغ بر ۱۴۰۰۰ یورو به صورت‌ سالیانه در نظر گرفته است.

بع طور میانگین می توان گفت هزینه موسسات دولتی برای دانشجویان دکتری در فرانسه 380 یورو در سال و هزینه های مؤسسات خصوصی به ویژه برای رشته های بازرگانی، معمولاً بالا بوده و بین 3000 تا 10،000 یورو در سال است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکتری در فرانسه  با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به فرانسه

تماس با کارشناسان رویال مهاجر