تحصیل دکتری در انگلیس

تحصیل دکتری در انگلیس

تحصیل دکتری در انگلیس ۳ الی 5 سال زمان می برد. تحصیل دکتری در انگلیس پژوهش محور می باشد، که طی آن دانشجو بر روی یک موضوع خاص و تخصصی به تحقیق و پژوهش می پردازد و در نهایت پایان نامه ای به هیئت علمی دانشگاه ارائه داده و نتیجه کار را تعیین می نمايد.

از شرایط پایه تحصیل دکتری در انگلیس به مدرک زبان می توان اشاره کرد.  نمره ی زبان لازم برای تحصیل در این دوره برابر با آیلتس 7.0 است و هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بین المللی در انگلستان سالیانه 15 تا 25 هزار پوند است.

مراحل تحصیل دکتری در انگلیس

قبل از هر چیز ابتدا  دانشجو بر اساس علاقه، استعداد و توانایی‌های خود، استاد راهنمای مورد نظر را انتخاب کرده و مکاتبات لازم را با آن انجام می داد.

سپس نسبت به پذیرش دانشگاه مورد نظر اقدام می‌نماید. همانطور که در ابتدا گفتیم دوره دکتری در انگلیس ۳ ساله  می باشد که هر سال یک مرحله خاص می باشد. مراحل تحصیل دکتری در انگلیس به شرح زیر است :

مرحله اول تحصیل دکتری در انگلیس

در سال اول همانطور که گفته ابتدا استاد راهنما را انتخاب کرده سپس موضوع پژوهش خود را انتخاب می کنید. توجه داشته باشید موضوع پژوهش شما باید یکتا بوده و تکراری نباشد. در واقع این پژوهش تنها برای شماست و دستاورد شما محسوب می‌شود در نتیجه باید منحصر به فرد  باشد.

ابرای انتخاب موضوع  نگران نباشید استاد راهنمای شما در این دوره از انتخاب موضوع  پژوهش  تا تحویل پروژه همراه شما خواهد بود و راه را به شما نشان خواهد داد.

مرحله دوم تحصیل دکتری در انگلیس

در این مرحله پژوهش و مطالعات شما به صورت رسمی آغاز می‌شود.  در این مرحله شما می توانید از دیگر هم دانشگاهی های خود نیز کمک بگیرید.

طی این مرحله شما می توانید اطلاعات بدست آمده را در قالب کنفرانس با دیگر دانشجویان و اساتید مطرح نموده و در جهت پیشرفت خود نظر سنجی کنید. همچنین می‌توانید مقاله‌هایی در جهت چاپ در مجله‌ها ارائه دهید.

مرحله سوم تحصیل دکتری در انگلیس

مرحله سوم یا آخرین مرحله مربوط به جمع‌آوری اطلاعات مفید و نوشتن پایان نامه می شود. شما می توانيد پس از ارائه پایان نامه خود جلسه ای مبنی بر دفاع از طرح و پایان نامه خود با اساتید راهنما و هیئت علمی دانشگاه داشته باشد و در آن ابتدا به معرفی پایان نامه و تحلیل های خود پرداخته و در صورت لزوم به پرسش های اساتید پاسخ دهید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دکتری در انگلستان

برای درخواست پذیرش مقطع دکتری در انگلیس می توان سیستم UCAS که معتبرترین سیستم برای پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان است، استفاده نمود.

البته برای تحصیل دکتری استفاده از سیستم UKPASS منطقی تر است چرا که این سیستم به متقاضیان اجازه انتخاب حداکثر ۱۰ موضوع برای تحصیل را می‌دهد، درحالیکه در سیستم UCAS حداکثر ۵ موضوع قابل انتخاب است.

به طور کلی برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس در مقطع دکتری باید مدارک زیر را در ارسال نمایید:

مطالب مرتبط: مهاجرت کاری به انگلیس

تحصیل دکتری در انگلیس

رزومه تحصیلی یا CV

مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس به‌همراه و ریزنمرات داشتن دو یا سه رفرنس آکادمیک (توصیه نامه)

  • مدارک شناسایی
  • نامه تمکن مالی
  •  انگیزه ‌ نامه شخصی
  • پروپوزال تحقیقاتی

مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۷ و تافل با نمره حداقل ۹۰ (بستگی به درخواست دانشگاه مدنظر دارد.)

دوره پیش از دکترا در انگلستان (Pre-Phd)

این دوره می تواند فرصتی برای آمادگی دانشجویان برای شرکت در دوره دکتری انگلیس باشد‌ در واقع در دوره Pre-PhD دانشجویان می توانند آمادگی ها و مهارت های لازم برای تحصیل در دوره دکتری یا PhD را کسب می کنند. این دوره شامل مهارت هایی از جمله موارد زیر است:

 کلاس های فشرده زبان انگلیسی

  • تکنیک های مطالعه صحیح و کارآمد
  • روش های تحقیق پیشرفته
  • و..‌

انگلیس یک کشور پیشرفته و توسعه یافته می باشد که در زمینه آموزش کیفیت بالایی را برای دانشجویان در نظر گرفته  است از طرفی مدارک معتبر و در واقع اعتبار جهانی این کشور در امر تحصیل این انگیزه را برای هر  آنجایی فراهم آورده است که با تکیه بر آن به سمت پیشرفت  خود گام بردارد.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در رابطه با تحصیل دکتری در انگلیس با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به انگلیس

تحصیل دکتری در انگلیس
تماس با کارشناسان رویال مهاجر