تحصیل دکتری در هلند

تحصیل دکتری در هلند

تحصیل دکتری در هلند به دلایل مختلفی از جمله رنکینگ دانشگاه‌ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، فضای آموزشی پویا، آزادی بیان و توسعه انسانی، کیفیت سطح زندگی و… مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

البته اکثر دانشجویان مهاجر، تحصیل دکتری در  هلند را به عنوان پلی برای رسیدن به مقصد نهایی مهاجرت خود می دانند و اقامت دائم پس از تحصیل در هلند هدف نهایی آنها می باشد.

دولت هلند با اقتصادی روبه رشد و ایجاد فضای آزاد با دیدگاه برابری سطوح مختلف اجتماعی توانسته است بالاترین رتبه زندگی شاد را برای شهروندان خود دریافت نماید. داشتن رفاه و آسایش بخش عظیمی از زندگی شاد است که می توان آن را در کشور هلند تجربه کرد.

هزینه تحصیل دکتری در هلند

تحصیل دکتری در هلند به 4 سال زمان نیاز دارد که دارای مزایای بیشماری است. از مزایای تحصیل دکتری در هلند می توان به رایگان  بودن شهریه دانشگاه و دریافت حقوق حین تحصیل نام برد.

دولت هلند به دلیل اعتماد به سیستم آموزشی خود پروژه های انجام شده از سوی دانشجویان مقطع دکتری را معتبر  شناخته و از آن‌ها برای کاربرد های مختلف در ارگان های مربوطه استفاده نموده و در ازای آن به دانشجویان حقوق پرداخت می نماید.

با این حال دانشجو نیاز به پرداخت هزینه های زندگی خود دارد که این هزینه ها بستگی به محل اقامت و سبک زندگی شخص دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های دقیق تحصیل دکتری در هلند با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکتری

  • مدرک دوره کارشناسی ارشد در زمینهٔ مرتبط
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • پروپوزال تحقیقاتی انگیزه نامه یا بیانیه شخصی
  • مقالات علمی و سابقهٔ پژوهشی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس با نمره ۶/۵ یا تافل کامپیوتری ۹۰، C1 Advanced یا PTE Academic)
  • نامه تایید از استاد راهنما (سوپروایزر)
  • توصیه‌نامه از اساتید مقاطع پیشین
  • اثبات تمکن مالی ( دو نوع اثبات تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند وجود دارد  یکی تمکن مالی شهریه ( بسته به هر دانشگاه متفاوت است) تمکن مالی هزینه‌های زندگی( برابر با مقدار مورد نیاز برای هزینه‌های زندگی مانند اقامت، غذا و غیره است.)

ویزای تحصیلی کشور هلند در مقطع دکتری، به اندازه طول دوره دکترا به اضافه سه ماه بیشتر اعتبار دارد که حداکثر اعتبار آن پنج سال است. این ویزا را می توان در شرایطی خاص تمدید نمود.

اقامت هلند پس از تحصیل مقطع دکترا

اقامت هلند پس از تحصیل مقطع دکترا هدف بسیاری از مهاجرین تحصیلی به کشور هلند است. برای دریافت اقامت هلند پس از تحصیل کافی است شغل مناسبی برای خود یافته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید. ویزای کاری حداقل یک ساله می باشد که در طول آن می توانید برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر اقدام نمایید و ویزای یک ساله خود را به ویزای بلند مدت تبدیل نمایید.

در نهایت پس از پنج سال اقامت قانونی متوالی می توانید برای اقامت دائم هلند درخواست نمایید.  برای درخواست در سال ۲۰۲۳، باید ثابت کنید که حداقل به میزان ۱,۳۵۴ یورو در ماه درآمد دارید. کارت اقامت دائم ۵ سال اعتبار دارد و بعد از آن هم می‌توانید برای تمدید و یا شهروندی هلند درخواست خود را ارسال کنید

شرایط کار بعد از تحصیل دکتری در هلند

برای یافتن شغل مورد نظر پس از تحصیل دکتری در هلند یک سال پس از اخذ مدرک دکتری خود زمان دارید. پیدا کردن شغلی مناسب برای شخصی با مدرک دکتری هلند کار دشواری نیست. در واقع شما با داشتن سابقه تحصیلی در دانشگاه های هلند سابقه کار نیز برای خود جمع آوری کرده اید در نتیجه رزومه کاملی برای دریافت فرصت شغلی مناسب با شرایط و مزایای عالی خواهید داشت.

 

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به تحصیل در هلند

تماس با کارشناسان رویال مهاجر