تحصیل دکتری در مجارستان

تحصیل دکتری در مجارستان

تحصیل دکترا در مجارستان دارای کیفیت بالای آموزش و هزینه پایین تحصیل می‌باشد. مجارستان کشوری اروپایی است که امکانات لازم جهت تحصیل کارشناسی ارشد را با هزینه‌های پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی در اختیار مهاجرین قرار داده است.

قابل ذکر است که سیستم آموزش عالی مجارستان، از پیمان و معاهده بولونیا پیروی می‌کند. در نتیجه مدارک صادر شده از سوی دانشگاه‌های برتر مجارستان  مطابق با استانداردهای بین‌المللی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می‌شوند.

مدارک کسب شده از مجارستان در بازار بین‌المللی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر می باشند و فارغ‌التحصیلان می‌توانند به راحتی در عرصه بازار بین‌المللی اروپا قدم گذاشته و در صورت تمایل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری و سپس اقامت دائم تبدیل نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل دکتری در مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان با ما در رویال مهاجر همراه شوید.

مدت زمان تحصیل دکتری در مجارستان

هر سال تحصیلی در کشور مجارستان مانند دیگر کشورها دو ترم تحصیلی است که شامل  ترم پاییز: سپتامبر- دسامبر دوره امتحان پاییز: دسامبر- فوریه

ترم بهار: فوریه – مه دوره امتحانات بهاری: مه – ژوئیه

با این حساب می‌توان گفت مدت زمان تحصیل دکترا در مجارستان به طور معمول 3 تا 5 سال زمان می برد.

مدارک تحصیل دکترا در مجارستان

مدارک پایان تحصیل دکترا در مجارستان دو نوع  DLA و Phd می باشد که از نطر کارایی ارزش یکسانی دارند. لازمه دریافت این مدارک اتمام دوره دکتری و ارائه پایان نامه ای قابل قبول می باشد.

شیوه تدریس دکترا در مجارستان بر اساس به دو مرحله انجام می گردد که به شرح زیر اند:

تئوری : این مرحله 1 تا 2 سال زمان می ازم دارد که، شامل یک برنامه آموزشی با واحدهای درسی تئوری، انجام آزمایش یا سمینار و تحقیقات می باشد. این دوره 2 ساله به منظور کسب دانشی دقیق در خصوص موضوع تحصیلات و آمادگی برای تحقیقات طراحی شده است.

پژوهشی : این مرحله 2 تا 3 سال زمان لازم دارد، که طی آن فرد دانشجو به صورت رسمی به عنوان یک محقق کامل معرفی شده و به تحقیق برای پروژه اصلی می پردازد.

تحصیل دکتری در مجارستان به زبان انگلیسی

یکی از شروط تحصیل برای مهاجرین یادگیری زبان بومی آن کشور می باشد. با این  حال مجارستان برای ارتقای سطح کیفیت آموزش و افزایش دانشجویان بین‌المللی شرایط تحصیل دکتری به زبان انگلیسی را فراهم نموده است.

علاوه بر آن تدریس دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی برای شهروندان مجارستان نیز مفید بوده و سطح دانش آنها را افزایش می دهد. با این وجود برای تحصیل دکتری در مجارستان نیاز به يادگيري زبان مجاری ندارید.

هزینه تحصیل دکتری در مجارستان

هزینه تحصیل دکتری در مجارستان بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی که کیفیت آموزش آنها هم تراز مجارستان است، خواهد بود‌. دانشگاه‌ های مجارستان رشته ‌های دکترا را با شهریه کمتر در مقایسه با موسسات اروپای غربی یا آمریکای شمالی ارائه می ‌دهند.

برای اطلاع دقیق هزینه های تحصیل دکتری در مجارستان می توان گفت هزینه تحصیل تا حد زیاری بستگی دارد به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل. با این حال، میانگین هزینه تحصیل دکتری در مجارستان 5000 الی 12000 یورو در سال تخمین زده می شود.

به جرات می‌توان گفت هزینه های تحصیل برای دوره های دکترا در مجارستان و هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپایی نسبتا مقرون به صرفه است. این هزینه ها شامل محل اقامت، حمل و نقل و هزینه های روزانه می شود.

حتی دانشجویان دوره دکتری مجارستان می توانند با یک شغل پاره وقت وقت دانشجویی از پس هزینه های خود برآیند. در نظر داشته باشید که بورسیه های تحصیلی بسیاری نیز در این کشور وجود دارد که با دریافت آنها امکان دکتری رایگان در مجارستان را ایجاد نموده اند.

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به مجارستان

تماس با کارشناسان رویال مهاجر