تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس یک ساله می باشد که مانند هر کشور دیگری روندی تخصصی در زمینه مطالعات رشته منتخب دارد. در واقع پس از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس دانشجو در رشته تحصیلی خود در یک گرایش مشخص تخصص گرفته و می تواند به صورت حرفه ای در آن زمینه مشغول به کار شده و یا ادامه تحصیل دهد.

روش تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

روش تحصیل یا شیوه آموزش کارشناسی ارشد در کشور انگلیس متفاوت می باشد و برحسب رشته تحصیلی می توان یکی از دو روش زیر را انتخاب کرد:

دوره کارشناسی ارشد آموزش محور (Taught Programmes)

این نوع روش تدریس مانند کشور خودمان ایران می باشد. در این نوع روش دروس به صورت تخصصی تدریس شده و در نهایت مدرک بدست آمده حاصل قبولی در آزمون های پایاترم می باشد.

کارشناسی ارشد پژوهش محور (Research Masters)

برخلاف روش اول در این روش دانشجو باید مباحث تخصصی خود را بر مبنای پژوهش و تحقیق فراگیرد. و در نهایت با ارائه پایان نامه ای با موضوع رشته تحصیلی خود در کسب مدرک تلاش نماید.

در این روش دانشجو به صورت عملی و قابل لمس تر با تخصص خود آشنا شده و یک قدم برای ورود به بازار کار جلوتر خواهد بود. البته خالی از لطف نیست که این شیوه برای تمامی رشته ها قابل پیاده سازی نیست و بسته به رشته تحصیلی می توان شیوه آموزش را انتخاب کرد.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

کشور انگلیس دارای کارنامه ای درخشان در زمینه دانشگاه های بنام و پیشرو در کیفیت تدریس تحقیق می‌باشد.

مدارک کسب شده در کشور انگلیس اعتبار بین المللی داشته برای دانشجویان اعتباری جهانی برای ادامه تحصیل و یا کار ایجاد می نماید.

از طرفی دانشجویان حین تحصیل اجازه کار داشته و می توانند تا حدودی حداقل نصف هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایند.

طبیعت  تفریحات و امکانات موجود در انگلیس برای افزایش سطح کیفیت زندگی بسیار مناسب و پیشرفته می باشد از این رو تجربه زندگی ای با کیفیت در انتظار شما خواهد بود. این کشور یک کشور محبوب برای مهاجرت حتی در کشورهای پیشرفته دیگر نیز می باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

میانگین هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس برای دانشجویان بین المللی ۱۴،۶۲۰ پوند است. البته این هزینه تا حد زیادی بستگی به نوع  شاخه کارشناسی ارشد ، مکان جغرافیایی و دانشگاهی که میخواهید در آن تحصیل کنید و سبک زندگی شما دارد.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

  • نوشتن رزومه

رزومه شرح توانایی های شغلی  تحصیلی و سوابق کاری شما می باشد. نوشتن یک رزومه خوب می تواند تاثیر بسزایی در روند پذیرش دانشگاه مورد نظر شما داشته باشد. رزومه شما می تواند  شامل  مواردی چون: تجربه کاری، مدارک تحصیلی، جزئیات پروژه (در صورت وجود)، اطلاعات کارآموزی، فهرست فعالیت‌های فوق برنامه، علایق و… باشد.

  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی

ارائه  ریز نمرات  در برخی از دانشگاه‌های  انگلیس اجباری نیست با این حال وجود آن می تواند تاثیر گذار باشد‌. برای این کار از دانشگاه قبلی خود بخواهید تمامی سوابق تحصیلی شما را برایتان ارسال کند.

  • توصیه نامه

توصیه نامه، نامه ای است که از سوی دانشگاه یا شرکتی که در آن کار می کنید به طور رسمی با مضمون توصیه شما برای تحصیل یا کار صادر می گردد. توصیه نامه باید با سربرگ رسمی و مهر و امضا قانونی باشد.

توصیه نامه آنلاین

برخی از دانشگاه های انگلیس کاغذ بازی را کنار گداشته و به صورت آنلاین توصیه نامه را می پذیرند. برای اینکار ابتدا شما باید مراجع را به صورت آنلاین ثبت کنید و عنوان، نام کامل، منصب، نام شرکت و آدرس ایمیل رسمی (بدون gmail، yahoo، outlook) مراجع خود را به برنامه آنلاین اضافه کنید.

سپس یک ایمیل از سوی دانشگاه با پیوندی که باید روی آن کلیک کنند تا بتوانند توصیه نامه‌ای برای شما بنویسند، ارسال می‌گردد.

نیمی از این پروسه معمولاً مقیاس رتبه بندی است و نیمی دیگر سؤالات خاصی در مورد شما است که باید توسط شخص مرجع (استاد یا کارفرما) پاسخ داده شود. لطفاً مراجعی را انتخاب کنید که به راحتی این کار را به صورت آنلاین انجام دهند و یک شناسه ایمیل رسمی داشته باشند.

همچنین در مورد توصیه نامه مرجع کاری شما لازم به ذکر است که از مدیری که دائما با او در ارتباط کااری هستید، به عنوان شخص مرجع معرفی کنید نه مدیر عامل شرکت که به ندرت با شما تعامل دارد.

  • انگیزه نامه

انگیزه نامه مقاله ای در وصف انگیزه شما برای مهاجرت تحصیلی می باشد. مقاله ای که درآن بتوانید به طور واضح توضیح دهید که قصد شما از مهاجرت تحصیلی چیست و چشم اندازه اهدافتان تا کجا پیش می‌رود.

  • مدرک زبان

اکثر دانشگاه های انگلستان به نمره آزمون آیلتس یا نمره آزمون PTE نیاز دارند. هنگامی که نسخه چاپی نمره  آزمون زبان انگلیسی خود را دریافت کردید، می‌توانید آن‌ها را به صورت یک نسخه اسکن شده به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

  • کارت امتیازات آزمون ورودی

بر اساس شرایط و الزامات پذیرش برخی دانشگاه‌ها در انگلستان، از شما خواسته می‌شود تا نمرات قبولی خود در آزمون GRE، آزمون MCAT، آزمون LSAT و آزمون GMAT را ارائه نمایند.

همچنین دیگر مدارک هویتی که مربوط به پاسپورت و تمکن مالی نیز می باشد باید به همراه مدارک دکر شده باشد و ترجمه گردد. برای اطلاع  دقیق از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس با کارشناسان ما در رویال مهاجر همراه شوید.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به انگلیس

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس
تماس با کارشناسان رویال مهاجر