مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه یک گزینه مناسب برای مهاجرت کاری به اروپاست، چرا که فرانسه این روزه اقتصادی پربازده و گسترده داشته و بازار کار فراوانی برای هر شاخه شغلی دارد.

شاید به گوش شما خورده باشد که فرانسه بالاترین نرخ بیکاری را دارد، بله این مورد درست است اما مشکل نرخ بیکاری نبود نیروی متخصص میباشد نه کمبود شغل بنابراین در صورتی که شما مدارکی دال بر تخصص و توانایی در زمینه های مختلف کاری مخصوصا شاخه های فناوری اطلاعات، مهندسی، مدیریت و هنر داشته باشید به راحتی می توانید اقدام به مهاجرت کاری به فرانسه کنید.

از طرفی در صورت دریافت ویزای کاری می توان پس از مدتی معین نسبت به اقامت دائم این کشور نیز اقدام کرد. در ادامه به روش های مهاجرت کاری به فرانسه خواهیم پرداخت.

انواع ویزای کاری فرانسه

برای ورود به هر کشور نیاز به اخذ ویزا می باشد. در واقع ویزا مجوز ورودی تعیین شده است که نشان می دهد شخص خارجی با چه قصدی و چه مدت وارد کشور شده است. ویزای کاری فرانسه در حالت های مختلفی صادر می شود تا مهاجرانی با شرایط کاری مختلف وارد این کشور شوند. از انواع ویزای کاری فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ویزای کار فرانسه از طریق جاب آفر یا کارفرمای فرانسوی برای افراد حرفه‌ای و مستقل
  • ویزای کاری از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • ویزای کار خود اشتعالی و فریلنسری
  • ویزای کار بین شعبه سازمان بین المللی فرانسه یا ict
  • ویزای کار کارآموزی و آموزش مهارت
  • ویزای طولانی مدت و ویزای ورزشی

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد ویزا های نام برده شده و یا مشاوره در خصوص اخذ ویزای کاری فرانسه با مشاورین ما در رویال مهاجر همراه باشید.

ویزای کاری فرانسه از طریق جاب آفر

در این نوع ویزای کاری، ابتدا قبل از درخواست ویزا باید فرد کارفرمایی فرانسوی یافته و از آن پیشنهاد شغلی معقول و متناسب با قانون کار دریافت نماید.

برای یافتن کارفرمای فرانسوی می توان از طریق سایت های کاریابی فرانسوی اقدام و یا از طریق موسسات مهاجرتی درخواست داد.

برای یافتن جاب آفر فرانسوی نیاز است تا مدارک کاری خود را تکمیل نمایید مدارکی از قبیل : مدارک تحصیلی مرتبط با کار، سابقه کاری متناسب، مدارک تکمیلی آموزش های تکمیلی و دوره های مهارتی مرتبط با نوع کار درخواستی و هرگونه مدارک دیگر که نشان دهد شما در زمینه کاری درخواست داده شده مناسب و متخصص هستید.

کارفرما یا جاب آفر فرانسوی نیز باید مدارک و مجوزهای لازم از مقامات فرانسوی برای اجازه کار قانونی داشته باشد.در حال حاضر هزینه بررسی پرونده ویزا کاری بین ۶۰ تا ۲۱۰ یورو خواهد بود.

ویزای کار آفرینی یا ثبت شرکت فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری مناسب افرادی است که هم از نظر مالی وضعیت خوبی داشته و هم مهارت و تخصص لازم را برای راه اندازی کاری موفق دارند. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری فرانسه نیاز به مدارک و شرایط زیر است :

  • مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه پاسپورت معتبر
  • مدارک تمکن مالی (حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار یورو است.)
  • مدارک اثبات‌کننده سرمایه‌گذاری انجام شده
  • مدارک ثبت شرکت
  • مدرک زبان معتبر فرانسوی
  • رزومه تحصیلی و کاری کامل
  • مدارک پزشکی نظیر بیمه و گواهی سلامت
  • ارائه بیزینس پلن ( برنامه کاری شنا باید سودآور و قابل توجیه بوده به صورتی که حداقل بتوانید ۲ نفر را در استخدام خود قرار دهید.همچنین بیزینس پلن شما باید توسط مقامات فرانسوی تأیید شود و قابلیت پیشرفت در این کشور را داشته باشد)
مهاجرت کاری به فرانسه

ویزای خرید بیزینس فرانسه

این ویزا مانند ویزای ثبت شرکت می باشد با این تفاوت که شما بر روی شرکت ها و یا بیزینس های تاسیس شده فرانسوی سرمایه گذاری می کنید.

روند دریافت ویزا در خرید بیزینس کوتاه تر از ثبت شرکت است. دولت فرانسه از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند و برای آن‌ها مزایای مالی و مالیاتی فراهم خواهد کرد.

مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی فرانسه

برای خرید یک بیزینس در فرانسه هزینه‌ها بستگی به نوع کسب و کار دارد. این هزینه می‌تواند در حدود چند هزار یورو برای یک کسب و کار کوچک باشد و به میلیون‌ها یورو برای کسب و کار بزرگ افزایش یابد.

علاوه بر هزینه خرید بیزینس شما باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال هزینه‌های اجاره مغازه، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، هزینه‌های مالیاتی، بیمه و سایر هزینه‌های کسب و کار از مواردی است که باید برای پرداخت آن‌ها آمادگی داشته باشید. اگر بتوانید بیزینس قابل رشد را با قیمت مقرو‌ن‌به‌صرفه بخرید، مسلما نتایج مالی بی‌نظیری در آینده منتظر شما خواهد بود.

ویزای خود اشتغالی فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی با باز کار گسترده است. این کشور همواره از کسب و کارهای جدید حمایت می نماید بنابراین همیشه حامی افرادی که دارای شغل آزاد به صورت خود اشتغالی یا فریلنسری هستند حمایت کرده است. برای دریافت ویزای خوداشتغالی نیاز است تا :

  • متقاضی حداقل دارای مدرک تحصیلی معادل لیسانس باشد.
  • متقاضی باید حداقل دارای ۳ سال تجربه کاری مرتبط با حرفه مورد نظر خود در فرانسه باشد.
  • مهاجران برای درخواست ویزای خوداشتغالی باید برنامه کاری جزئی و دقیقی را ارائه دهند که نحوه فعالیت و بهره‌برداری از منابع را شرح دهد.
  • تسلط به زبان فرانسوی باید حداقل با ارائه مدرک B1 اثبات شود.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه
تماس با کارشناسان رویال مهاجر