تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا یا اصطلاحا Bachelor’s Degree مانند هر کشور دیگری پس از اتمام دوران دبیرستان و گرفتن مدرک دیپلم می باشد. تحصیل کارشناسی در کانادا ۴ ساله بوده و در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا تدریس می گردد. هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا بسته به رشته تحصیلی مبلغی بالغ بر 8 تا 22 هزار دلار کانادا در سال تعیین گردیده است.

مزایای تحصیل کارشناسی کانادا

کیفیت بالای آموزش

اخذ مدرک معتبر و بین المللی دانشگاهی

بدون نیاز به يادگيري زبان سوم (زبان اصلی کانادا انگلیسی  است)

امکان فرصت شغلی موقت برای همراه دانشجو (همسر)

امکان اقامت دائم بعد از فارغ‌التحصیلی

در برخی استان‌ها در صورت معافیت مالیاتی تا ۷۰ درصد مبلغ شهریه بازگردانده می‌شود.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در کانادا

برای تحصیل کارشناسی در کانادا و اخذ پذیرش دوره کارشناسی نیاز به جمع آوری مدارک و توانمندی های خاصی است که به شرح زیر است.

مدرک دیپلم: قبل از هر چیزی برای تحصیل کارشناسی چه در کانادا و چه در هر کشور دیگری شما باید دوره ۱۲ ساله دبیرستان خود را به حداقل معدل ۱۴ گذرانده باشید.

مدرک زبان: برای تحصیل در کشور کانادا داشتن مدرک زبان   IELTS با حداقل نمره ۶ و یا مدرک زبان  TOEFL iBT با حداقل نمره ۷۸ الزامی است.

توصیه نامه: داشتن توصیه نامه از مدیر دبیرستان و دبیران مربوطه حکم دریافت عدم سوء پیشینه تحصیلی را دارد و الزامی است.

انگیزه نامه: برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا باید متنی با عنوان انگیزه نامه تهیه نموده و در آن به طور کامل انگیزه و هدف خود را از تحصیل کارشناسی در کانادا شرح دهید.

مدارک تکمیلی: هر چقدر رزومه  تحصیلی شما پربارتر باشید اپلای شما راحت تر خواهد بود. به همین دلیل در صورت داشتن انواع تقدیرنامه­ ها، گواهی نام­ه ها و مدارک فنی حرفه ­ای آنها را نیز برای ترجمه  و ارسال مدارک آماده نمایید.

نمونه کار: ارائه نمونه کار برای برخی از رشته‌های فنی و هنری الزامی است‌. و برای برخی ديگر مصاحبه با دانشگاه

الزامی است.

اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا

یکی از اهداف تحصیل کارشناسی در کانادا برای دانشجویان، اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا می باشد. اخذ اقامت پس از تحصیل  می تواند برنامه ریزی شده باشد درواقع در صورتی که قصد اقامت پس از تحصیل را دارید باید در دوران تحصیل خود شرایط آن را فراهم نمایید‌. پلن های مختلفی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد از جمله:  اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق ازدواج با شهروند کانادایی، به دنیا آوردن فرزند در خاک کانادا، سرمایه‌گذاری درکانادا و حتی پناهندگی.

 

 

 

توجه داشته باشید که اقامت دائم با تابعیت متفاوت است. افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند،. چند سال پس از اخذ اقامت دائم، می‌توانید تابعیت کانادا را بگیرید.

 

 

اخذ تابعیت کانادا با فرزندآوری

شخصی که تابعیت یک کشور را دریافت می کند شهروند آن کشور محسوب شده و حقوق شهروندی بیشتری نسبت به کسی که اقامت دائم دارد، داشته. به طور مثال اجازه شرکت در انتخابات یا داشتن مشاغل سیاسی امنیتی را دارد در صورتی که اشخاص با اقامت دائم اجازه چنین کاری را ندارند.

در صورتی که در طول زمان تحصیل خود

اگر در طول زمان تحصیل خود، فرزندی در کانادا به دنیا آورید؛ فرزند شما تابعیت کانادایی خواهد داشت. البته تابعیت فرزند کمکی به روند اخذ اقامت شما نخواهد کرد اما فرزند بعد از ۱۸ سالگی می‌تواند اسپانسر والدین خود شود.

 

 

اخذ تابعیت با ازدواج

 

 

در صورت ازدواج حقیقی با یک شخص در کانادا، می‌توانید تابعیت کانادا را دریافت کنید. البته باید ثابت کنید ازدواج حقیقی است، در غیر این‌صورت هر دو طرف جریمه می‌شوند. زوجین باید بالای ۱۸ سال سن داشته و در یک مسکن مشترک زندگی کنند. همسر کانادایی باید توانایی تامین هزینه‌های همسر خود را داشته باشد. درصورتی که ازدواج برای ۳ سال پایدار بماند، شما می‌توانید تابعیت کانادا را بگیرید.

 

 

اخذ اقامت به روش سرمایه‌گذاری

 

 

روش سرمایه‌گذاری فقط مختص افرادی نیست که ویزای تحصیلی کانادا را دارند، اما به شما کمک می‌کند تا بتوانید بعد از تحصیل، اقامت کانادا را بگیرید. خوشبختانه سیستم مالی کانادا برای سرمایه‌گذاری امن است. برای استفاده از این روش در هر استان قوانین مخصوصی وجود دارد

 

 

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا به دو بخش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی بستگی دارد. این هزینه ها تا حد زیادی به رشته تحصیلی، شهر و استان محل اقامت بستگی دارد. هزینه زندگی در کشور کانادا به نسبت کشورهای اروپایی بسیار بالاتر و در شهر های مختلف متفاوت است. به طور مثال هزینه های زندگی در کبک بیشتر از سایر شهرها می باشد. با این حال ه یه ها در کشور کانادا بسیار پایین تر از شهرهای توسعه یافته هم تراز آن مانند انگلیس و آمریکا می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید با کارشناسان ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

 

 

.

 

شرایط کار دانشجویی (همزمان با تحصیل) در کانادا

 

اگر ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید، به‌ صورت پاره‌‌وقت ( هفته‌ای 20 ساعت) می‌توانید کار کنید. البته باید SIN Number که یک کد 9 رقمی و شبیه به کد شناسایی است را دریافت کرده تا اجازه کار داشته باشید.

 

برای دانش‌‌آموزان دوره دبیرستان یا دانشجویانی که ملزم به گذراندن دوره‌های پیش نیاز، دوره زبان و … هستند؛ امکان کار به صورت پاره‌وقت و تمام‌‌وقت وجود ندارد.

 

تا زمانی که ویزای تحصیلی متقاضی منسوخ نشود، همسر و همراه دانشجو با اخذ ویزای کاری می‌توانند بدون هیچ محدودیتی کار تمام‌‌وقت داشته باشند.

 

 

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به هلند

تماس با کارشناسان رویال مهاجر