تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. این کشور دارای دانشگاه‌های  های معتبر با قدمت یک قرن تجربه می باشد که به لحاظ کیفی دارای رنکینگ و رتبه بندی جهانی است.

از طرفی این کشور بورسیه های قابل توجهی را به دانشجویان یان مهاجر اختصاص داده که در کاهش هزینه های تحصیل و اقامت دانشجو در زمان تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا می کاهد. در واقع تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی بدون هزینه بوده و دانشجو تنها هزینه های زندگی خود را می‌پردازد.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در ایتالیا

برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا میتوانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایید، برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به مدرک IELTS آکادمیک با حداقل نمره 6 دارید. البته برخی رشته ها نظیر رشته های هنری نیازمند زبان ایتالیایی هستند.

اگر به رشته های هنری علاقمندید باید مدرک B2 زبان ایتالیایی داشته باشید.

سرط معدل برای بورسیه و یا تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا مدرک لیسانس با معدل بالای 15 می باشد.

و در نهایت باید تمکن مالی حدود 8.000 یورو را نیز داشته باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

معدل بالای ۱۵ برای بورس شهریه رایگان

درآمد سالانه سرپرست خانواده پایین تر از مبلغ تعیین شده از طرف دولت ایتالیا

ارائه مدرک زبان معتبر از سوی متقاضی (B2 ایتالیایی یا آیلتس آکادمیک)

ارائه گزارش موجه در صورت داشتن گپ تحصیلی

فارغ‌التحصیلانی که معدل کارشناسی آنها بالای ۱۵ باشد معمولاً موفق می‌شوند بورس شهریه رایگان را به دست آورند، اما بورسیه کامل یا کمک هزینه ماهیانه معمولاً فقط به دانشجویان دوره دکتری تعلق می‌ گیرد. با این حال معدل بالاتر امتیاز محسوب می‌شود.

در صورت داشتن گپ تحصیلی، باید یک گزارش موجه به مقامات ارائه کنید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در ایتالیا

  • ترجمه ریز نمرات مقطع کارشناسی
  •  ترجمه مدرک کارشناسی
  • انگیزه‌ نامه تحصیلی (SOP)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • توصیه ‌نامه تحصیلی (Recommendation Letter)
  • مدرک زبان (در بیشتر دانشگاه‌ ها هنگام اپلای به ارائه مدرک زبان نیازی نیست)
  • مصاحبه ورودی دانشگاه.

انتخاب دانشگاه برای دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

برای درخواست پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ابتدا باید دانشگاه مورد  نظر را انتخاب نمایید. سپس بررسی کنید که شرایط پذیرش آن چگونه است.

این طبیعی است که هر دانشگاهی امکان دارد شرایط خاص خود را داشته باشد. شرایطی از جمله شرط معدل سطح زبان و نوع زبان و مدارک مربوط به آزمون های ورودی. پس از بررسی کامل نمی توانی  از طریق وکیل مهاجرتی خود نسبت به درخواست پذیرش اقدام نموده و یا به صورت اینترنتی تقاضای خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید.

هزینه ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

در هنگام ثبت نام ترم اول دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا حتی اگر بورسیه دریافت کرده باشید نیاز به پرداخت مبلغی دارید که بعد از دریافت بورسیه آن مطلع کسر خواهد شد. مبلغ ثبت نام بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر شما دارد.

کار هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مانند دانشجویان دوره کارشناسی در  ایتالیا اجازه‌ی 20 ساعت کار در هفته را به طور کاملا قانونی دارند.

درآمد این کار برای یک زندگی متوسط دانشجویی می‌تواند کافی باشد. از طرفی دانشجویان ممتاز امکان کار در دانشگاه را نیز دارند که درآمدی بالا بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو می‌توانند کسب کنند که به نسبت درآمد مناسبی است و زندگی راحت تری را برای دانشجو رقم خواهد  زد.

در نطر داشته باشید برخی از مراحل دکر شده نیازمند ارتباطات بین‌المللی است که برای سهولت در انجام آن می توانید از یک موسسه مهاجرتی  ‌کمک بگیرید. این موسسات به دلیل حجم بالای پرونده های مهاجرتی همواره بهترین راه ها را در کم ترین زمان ممکن به شما پیشنهاد می‌دهند و حتی بسیاری از کارهای را بدون نیاز به حضور شما انجام خواهند داد.

موسسه مهاجرتی رویال مهاجر با سالها سابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی آماده ارائه خدمات مهاجرتی به شما عزیزان می باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر با ما در رویال مهاجر

مشاوره رایگان تلفنی و ارزیابی شرایط شما:

09120310523        021-28420175

مقالات مرتبط به ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا
تماس با کارشناسان رویال مهاجر