مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت  کاری به کانادا در نظر بسیار دشوار می آید و برخی از راه های مهاجرتی به کانادا شاید بسیار دشوار باشد. با این حال باید توجه داشته باشید کانادا کشوری با جمعیت پیر است که  سالانه ۱۰۰ ها هزار نفر مهاجر می پذیرد.

گرچه مهاجرت کاری به کانادا ممکن است دشوار باشد در عوض آینده ای بسیار روشن برای شما رقم خواهد زد. در واقع ورود به کانادا شکار ولی ادامه زندگی در کانادا بسیار آسوده می باشد. در روش های مهاجرت کاری به کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد.

شرایط  مهاجرت کاری به کانادا

برای شروع و اقدام به مهاجرت کاری شما باید حداقل شرایط مهاجرت کاری یعنی : داشتن حداقل مدرک دیپلم، حداقل ۱۸ سال سن، مدرک زبان حداقل CLB4 و حداقل  یک سال سابقه کاری معتبر داشته باشید. روش های مهاجرت کاری به کانادا مانند هر کشور دیگری  متفاوت است. از انواع روش های مهاجرت  کاری به کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای کار آزاد کانادا (Open Work Permits)

با دریافت ویزای کار آزاد کانادا مهاجر می تواند طبق  توانا هایی که دارد در هر مکانی و برای هر کارفرمایی که بخواهد بدون محدودیت کار کند. حتی برای معلول به کار شدن نیاز به ارائه مدرک LUMIA  (ارزیابی تاثیر بازار کار) نخواهد داشت.

نکته: مدرک LMIA مدرکی است که ثابت می‌کند هیچ شهروند کانادایی برای انجام شغل مورد نظر داوطلب نشده است و کارفرما می‌تواند یک فرد خارجی استخدام کند.

مهاجرت کاری به کانادا

ویزای کار از طریق کارفرما کانادا (Employer specific Permit) اشاره کرد.

برای دریافت ویزای کار از طریق کارفرما، باید قبل از درخواست ویزای کاری ابتدا کارفرمای مورد نظر را پیدا کنید. در واقع در این نوع ویزا نام کارفرما در مجوز عنوان می‌شود و فقط می‌توانید کارمند او باشید. همچنین مدت زمان فعالیت کاری شما و موقعیت مکانی هم در آن قید می‌شود.

ویزای کار موقت کانادا

 ویزای کار موقت کانادا به صورت موقت و برای اشخاصی است که‌ اصولا کمتر از ۶ ماه قصد کار کردن در کانادا را دارند. شاید برای شما سوال پیش آید ‌ه چرا شخصی نیاز به ‌ار موقت دارد. از اهداف دریافت ویزای موقت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام کارهای فصلی و دریافت حقوق بالا
  • انجام کارهای پروژه ای و تکمیل رزومه کاری
  • جستجوی کار بهتر هنگام اشتغال

ویزای کار موقت کانادا قابل تمدید می باشد و آخرین فرصت تمدید آن حداقل یک ماه قبل از اتمام زمان ویزا می باشد. دریافت این نوع ویزا از ویزا های کاری بلند مدت کانادا راحت تر و زمان کوتاه تری می برد. از طرفی چنانچه بتوانید در طول اقامت موقت خود یک پیشنهاد کار طولانی مدت از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید، می‌توانید برای اخذ open work permit اقدام کنید.

انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا طبق شرایط  متقاضیان متنوع می باشد. از عناوین ویزای کار کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشتغال نیمه وقت در کنار تحصیل در کانادا

به عنوان همسر دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی

طریق برنامه French-Mobility (نوعی برنامه برای پیدا کردن کارفرمای کانادایی)

دریافت جاب آفر در مشاغل حوزه تکنولوژی و فناوری، از طریق برنامه استعدادهای جهانی (Global Talent Stream)

دریافت جاب آفر در بخش مراقبت از کودکان یا افراد مسن (Caregivers)

ارسال درخواست مهاجرت در داخل کانادا با بهره مندی از بیش از ۸۰ روش مهاجرتی موجود

حمایت مالی توسط همسر یا شریک زندگی کانادایی از طریق برنامه اسپانسرشیپ

دریافت تاییدیه از یکی از برنامه‌های مهاجرتی آزمایشی کارفرما محور

برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)

برنامه نیروی کار ماهر کبک QSWP

ویزای خود اشتغالی کانادا

شرکت در برنامه تحصیلی  Co-Op

اجازه کار پس از تحصیل در کانادا

اخذ ویزای کار کانادا تحت برنامه نیروی کاری خارجی موقت

اخذ ویزای کار کانادا تحت برنامه IMP

هزینه ویزای کار کانادا

155 دلار پردازش پرونده ویزای کار (بسته برای  یک نفر) 255 دلار پردازش پرونده ویزای کار (باز برای یک نفر) 465 دلار ویزای کار برای گروه هنرمندان (4 نفر یا بیشتر) 100 دلار ویزای کار آزاد (برای یک نفر هنرمند)

85 دلارانگشت‌نگاری

45 دلار پردازش پاسپورت

برای هرگونه اقدام به دریافت ویزای کاری کانادا نیاز به یک موسسه مهاجرتی واسط دارید تا بتواند در کمترین زمان ممکن روال اداری و قانونی دریافت ویزای کاری کانادا را برای شما طی کند. رویال مهاجر موسسه مهاجرتی است که سالانه ده ها پرونده موفق مهاجرتی به کانادا را داشته که علاوه بر اخذ ویزا نسبت به پشتیبانی شخص مهاجر (تعیین محل زندگی، یافتن جاب آفر کانادایی و…) نیز اقدام کرده است. برای دریافت مشاوره با ما در رویال مهاجر در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط شما:

09120310523            021-28420175

مقالات مرتبط به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا
تماس با کارشناسان رویال مهاجر